ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیر بازرگانی

۳ بازديد

همان گونه که برای شخص حقیقی در موقع بدنیا آمدن شناسنامه می گیرند و مشخصات نوزاد را در آن ثبت می کنند و هر فردی دارای ورقه هویت است شخص حقوقی مانند شرکت ها و موسسات بازرگانی و غیر بازرگانی هم محتاج است که مشخصات آن در دفتر مخصوصی به ثبت رسیده و گواهی نامه ثبت تحصیل نماید. ثبت لوگو بنابراین اگرچه برای تشکیل شرکت های تجاری و بوجود آمدن واقعی قانونی آن ها حصول توافق و تراضی بین تشکیل دهندگان و رعایت و اجرای مقررات عمومی و مواد قانون تجارت درباره هر یک از شرکت ها کافی است ولی برای اینکه "شناسایی قانونی" از شرکت بعمل آید و بتواند بعنوان "شخص حقوقی" معرفی شود ضرورت دارد که کیفیت تشکیل و جریان تاسیس آن با رعایت تشریفات و مقررات قانونی به ثبت برسد.

ثبت شرکت ها نه تنها برای معرفی و شناسایی است بلکه از نظر قانون و حاکمیت اجتماع بمنظور کسب وجود قانونی است. بطوری که پیش از ثبت اعتبار وجود مشخص قانونی را ندارد.

اجرای مقررات ثبت شرکت ها ناشی از اصل حاکمیت دولت و مربوط به قوانین آمره است که رعایت آن ها الزامی بوده و توافق یا تراضی تشکیل دهندگان و یا اراده آنان در این باب کوچکترین تاثیری ندارد. زیرا همین مقررات قانونی مربوط به ثبت شرکت ها هم مثل و نشان دهنده ی اراده افراد است چه قانون جز نمایش اراده افراد که بالواسطه آن را به منصه ظهور رسانده اند چیز دیگر نیست.

قطع نظر از مراتب مزبور کنترل و نظارت دولت در امور شرکت ها و ثبت آن با تشریفات خاص موجب آن می شود که همه از آن اطلاع حاصل نمایند و در رابطه با آن دچار تردید و ناراحتی نشوند. برای همین منظور است که ماده 26 نظامنامه ثبت شرکت ها مقرر داشته که: "مراجعه به دفتر ثبت شرکت ها اعم از ایرانی و خارجی برای عموم مردم آزاد و هر ذی نفعی می تواند از مندرجات آن سواد مصدق تحصیل کند."

با اجرای مقررات ثبت شرکت ها نتایج ذیل حاصل می شود:
اولاَ-شرکت بعنوان یک شخص قانونی واجد حقوق و تکالیف معرفی و شناخته می شود.
ثانیاَ-می تواند منشاء آثار و اعمال و مصدر معاملات و روابط مالی و اقتصادی بشود.
ثالثاَ-رسمیت اساسنامه و شرکتنامه و سایر اسناد شرکت تسجیل می گردد و مثل اسناد عادی در معرض ایراد و تزلزل نیست.
رابعاَ-شرکاء و تشکیل دهندگان اطمینان و فراغت خاطر از رسمیت شرکت و مسئولیت اداره کنندگان و سایر نتایج حاصله از اعمال شرکت پیدا می کنند.
خامساَ-افراد دیگر و معامله کنندگان از وضع شرکت اطلاع پیدا می کنند و با اتکاء به رسمیت آن می توانند با آسودگی خیال روابط مالی و اقتصادی با شرکت برقرار دارند.
سادساَ-در موقع انحلال یا ورشکستگی با مقررات خاصی به وضع مالی شرکت رسیدگی می شود.

علاوه بر مراتب، قاعده الزامی بودن ثبت شرکت ها به دولت امکان می دهد که تحقیقات و رسیدگی های دقیقی نسبت به مقدمات تشکیل و کیفیت بوجود آمدن شرکت انجام گردد تا از تشکیل شرکت هایی که مقررات را رعایت نکرده اند جلوگیری به عمل آید.

ثبت شرکت های داخلی

مستندات-مقررات مربوط به ثبت شرکت های ایرانی یا داخلی در ضمن قانون راجع به ثبت شرکت های مصوبه خرداد ماه 1310 و آیین نامه اجرایی آن مصوب در همان تاریخ و قانون تجارت مصوب 12 اردیبهشت ماه 1311 و نظامنامه قانون تجارت مصوب همان تاریخ قید گردیده است.

باید توجه داشت که چون در 1303 و 1304 شمسی قانون تجارت مجموعاَ 387 ماده تصویب و شرکت های تجارتی برای اولین دفعه در آن قانون عنوان پیدا کرده بود قانون ثبت شرکت ها و آیین نامه آن با توجه به قانون تجارت عنوان پیدا کرده بود.قانون ثبت شرکت ها و آیین نامه آن با توجه به قانون تجارت مزبور تنظیم گردیده و سپس نظامنامه قانون تجارت که در تاریخ موخر تصویب شده با توجه به قانون تجارت مصوب 1311 تنظیم گردیده است و در هر حال عمر مقررات ثبت شرکت ها از سال 1310 بیشتر نیست.

قانون تجارت در ماده 220 می گوید: "هر شرکت ایرانی که فعلاَ (اردیبهشت 1311) وجود دارد یا در آتیه (از آن تاریخ ببعد) تشکیل شود و با اشتغال به امور تجاری خود را بصورت یکی از شرکت های مذکور در این قانون در نیاورد و مطابق مقررات مربوط به آن شرکت عمل ننماید شرکت تضامنی محسوب شده و احکام راجع به شرکت های تضامنی در مورد آن اجرا می گردد.هر شرکت تجاری ایرانی مذکور در این قانون و هر شرکت خارجی که بر طبق قانون ثبت شرکت ها مصوب خرداد ماه 1310 مکلف به ثبت است باید در کلیه اسناد و صورت حساب ها و اعلانات و نشریات خطی یا چاپی خود در ایران تصریح نماید که در تحت چه نمره در ایران به ثبت رسیده والا محکوم به جزای نقدی خواهد شد.

تغییرات-بموجب ماده 200 قانون تجارت:"در هر موقع که تصمیماتی برای تغییر اساسنامه شرکت یا تمدید مدت شرکت زاید بر مدت مقرر یا انحلال شرکت(حتی در مواردی که انحلال بواسطه انقضاء مدت شرکت صورت می گیرد) و تعیین کیفیت تغییر حساب یا تبدیل شرکاء یا خروج بعضی از آن ها از شرکت یا تغییر اسم شرکت اتخاذ شود "باید تصمیمات مزبور طی صورتجلسه رسمی شرکت تنظیم و به امضاء تصمیم گیرندگان برسد و به همان طریقی که در ثبت بدوی شرکت عمل شده بود ثبت و اقدام به انتشار تصمیمات مزبور شود و در ماده 9 نظامنامه اضافه شده است که: "در هر موقعی که مدیر یا مدیران شرکت تغییر می نمایند" و همچنین در موقع رفع موجبات بطلان باید تصمیمات متخذه ثبت و انتشار یابد."

شعبه:
شعبه شرکت اگر در بدو زمان تشکیل شرکت معین گردیده، جزء شرکت اصلی، ثبت و آگهی می شود و اگر بعداَ تاسیس گردد حکم تغییراتی را دارد که در شرکت بعمل می آید و مطابق مقررات تغییر اقدام به ثبت و نشر می شود. در هر دو صورت باید آگهی های لازم بوسیله ثبت محل در محل شعبه شرکت انتشار یابد.

https://danasabt.ir/

شرکت فرعی:
شرکت فرعی ممکن است در داخل شرکت اصلی بوجود آید و همه سرمایه آن متعلق به شرکت یا شرکاء شرکت اصلی باشد و یا ممکن است که اکثریت سهام آن متعلق به شرکت مزبور باشد. در هر حال شرکت فرعی از نظر تشریفات و مقررات ثبتی در حکم شرکت اصلی است.یعنی با همان ترتیبات باید به ثبت برسد و فقط در مورد حق الثبت است که تنها بسرمایه جدیدی که به شرکت آمده است تعلق می گیرد.

رتبه بندی شرکتها

۳ بازديد

رتبه بندی شرکتها در واقع یک نوع مقیاس گزاری برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران برتر در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره وران می باشد. ثبت برند تجاری برای اجرای هر پروژه باید توان شرکت های دارنده گواهی صلاحیت، طبق ضوابط آیین نامه ارجاع کار به پیمانکاران، توسط دستگاههای اجرایی زیربط ارزیابی شود.

تعریف رتبه بندی شرکت:

یک نوع معیار صلاحیت گزاری بر اساس استانداردهای تعریف شده است که به وسیله ی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری برای پیمانکاران و شرکت ها تعیین می گردد. رتبه ای که به شرکت داده می شود بستگی به تعداد نیروهای فنی و سابقه کار آنها، سابقه کاری شرکت، مبلغ کل قراردادهای انجام شده و توانایی مالی شرکت دارد. جهت اخذ رتبه، اولین قدم ثبت یک شرکت است که حداقل مدرک تحصیلی بیش از نیمی از اعضای هیأت مدیره باید کارشناسی باشد. شرکتها دارای رتبه بندی زیر می باشند:

  • رتبه بندی شرکتهای انفورماتیک.
  • رتبه بندی شرکتهای مشاور.
  • رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری
  • رتبه بندی پروژه های مهندسی، تدارک و ساخت.

فواید رتبه بندی شرکتها

شرکت ها برای انعقاد قرار دادهای خود با سازمان های دولتی و شرکت ها به رتبه بندی نیاز دارند و سرمایه گذاران برای انتخاب شرکتی که قرار است پروژه های خود را به آنها بسپارند باید از روی رتبه بندی شرکت ها و توان مالی و فنی آنها آگاهی کامل داشته باشند. رتبه بندی در واقع در صنایع مختلف می تواند وضعیت شرکت های مختلف نسبت به یکدیگر را نمایان ساخته و نقاط قوت و ضعف آنها را بروز دهد.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق، شرکت ها را به دو گروه مشاور و پیمانکار تقسیم نموده. برای شرکتهای پیمانکاری رتبه 1، 2، 3، 4 و 5 را تعریف می نماید که 5 پایین ترین رتبه و یک بالاترین رتبه است. و برای شرکتهای مشاور رتبه 1، 2 و 3 را تعریف کرده که 3 پایین ترین رتبه و 1 بالاترین رتبه است.

برای رتبه بندی شرکت های پیمانکار، ملاک اصلی تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیأت مدیره یک شرکت است ولی برای رتبه بندی شرکت های مشاور علاوه بر نیروی فنی و مهندسی، امکانات فنی و نرم افزاری آن شرکتها هم ارزیابی می شود. کار شرکت های پیمانکاری بیشتر در زمینه اجرایی و اجرای پروژه های عمرانی و قرار دادهای اجرایی در زمینه ساخت و نظارت بر پیمانکار است. اما شرکتهای مشاور در زمینه طراحی و نظارت و نظارت بر ساخت فعالیت  می کنند و واسطه بین پیمانکار و کارفرما هستند.

مدارک عمومی لازم جهت اخذ رتبه بالا در شرکت پیمانکاری:

  • کپی برابر اصل شده ی مدارک شرکت
  • کپی برابر اصل شده مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص
  • کپی برابر اصل شده مدارک تحصیلی اعضای امتیازآور شرکت
  • کپی آخرین صورتجلسه مربوط به تغییر سهام
  • تصاویر آخرین صورت وضعیت تأیید شده یا اصل تأییدیه کارکرد توسط دستگاههای اجرایی برای کارهای نیمه تمام
  • تصاویر کلیه موافقتنامه ها
  •  تهیه سربرگ شرکت در سه نسخه
  • داشتن مدرک تحصیلی لیسانس برای حداقل دو سوم اعضاء هیات مدیره
  • ارائه اظهارنامه مالیات شرکت مربوط به آخرین سال مالی قبل از تشکیل پرونده

شرایط عمومی تعیین صلاحیت و دریافت گواهی رتبه شرکتها:

  • ثبت شدن شرکت در سازمان ثبت شرکتها.
  • واجد شرایط بودن و داشتن امتیازات لازم برای تعیین صلاحیت در رتبه مورد نظر مطابق ضوابط و دسنورالعمل های لازم.
  • عدم سوء پیشینه ی حرفه ای.
  • عدم اشتغال به کارمندی هیچ کدام از مدیران.
  • سابقه ی کار مفید و مرتبط مدیر عامل و اعضای هیآت مدیره.
  • امتیاز مدرک تحصیلی هیأت مدیره و پرسنل فنی امتیاز آور فقط در یک شرکت پیمانکاری یا مشاور یا طرح ساخت محاسبه گردد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه:

_ کپی برابر با اصل مدارک شناسایی و تحصیلی.

_ کپی برابر با اصل مدارک پایان خدمت افراد امتیاز آور.

_ تعهد نامه ( تعهد نامه محضری برای کلیه اعضای هیأت مدیره الزامی است)

_ اصل گواهی نامه رتبه بندی در صورت داشتن رتبه قبلی.

_کپی برابر با اصل روزنامه های رسمی و اوراق ثبتی.

_ آخرین صورتجلسه سهامداران.

_ اصل پرینت گواهی تأمین اجتماعی.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

_ اظهارنامه مالیاتی تأیید شده.

_ تأییدیه کارکردهایی چون حساب بیمه، سند ذی حساب...

_ سابقه کار شرکت نامبرده در پرینت تأمین اجتماعی با ذکر نوع فعالیت و سمت فرد.

کامپوزیت دندان خرگوشی

۲ بازديد

آیا می‌توان با کامپوزیت دندان خرگوشی را اصلاح کرد؟

روش‌های زیادی برای درمان و اصلاح دندان خرگوشی وجود دارند. دندانپزشک زن در رشت استفاده از کامپوزیت، یکی از این روش‌ها است و می‌تواند گزینه خوبی برای رفع این مشکل باشد. دقت داشته باشید، اینکه آیا دندان خرگوشی بیمار با این درمان قابل اصلاح است یا خیر، بستگی به شرایط بیمار هم دارد. گاهی ممکن است نتوان برای اصلاح آن از این روش استفاده کرد و دندانپزشک ترجیح دهد به سراغ روش دیگری برود.

شرایط لازم برای کامپوزیت دندان خرگوشی

برای استفاده از ونیر دندان خرگوشی، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. توجه به رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از شرایط استفاده از درمان‎‌ کامپوزیت، رعایت بهداشت دهان و دندان مناسب است. اگر شما قبل از استفاده از این روش بهداشت دهان خوبی نداشته باشید، شاید نتوانید بعد از آن هم بهداشت دهان خود را رعایت کنید. به همین دلیل باید حتما به این مورد توجه کنید و خود را به رعایت بهداشت عادت دهید.
  2. سلامت دندان اگر دندان شما شرایط خوبی نداشته باشد، نمی‌توانید از کامپوزیت استفاده کنید. معمولا باید وضعیت مینای دندان به گونه‌ای باشد که بتوان کامپوزیت را روی آن قرار داد.
  3. میزان درجه کج بودن دندان اگر وضعیت دندان خرگوشی به گونه‌ای کج باشد که بتوان با کامپوزیت آن را اصلاح کرد، استفاده از این روش گزینه مناسبی خواهد بود. اما گاهی درجه کج بودن دندان خرگوشی به گونه‌ای است که حتما باید به سراغ روش‌های دیگری مثل ارتودنسی بروید.

کامپوزیت دندان خرگوشی چه مزایایی دارد؟

 

 

کامپوزیت دندان خرگوشی معمولا به دلیل داشتن مزایای زیر، از محبوبیت زیادی برخوردار است:

  1. زمان بسیار کم برای درمان انجام کامپوزیت برای اصلاح دندان خرگوشی معمولا در یک جلسه به اتمام می‌رسد. این یعنی شما پس از آن می‌توانید با دندان‌های کامپوزیت شده خود خوردن و صحبت کردن را همانند قبل انجام دهید.
  2. به ارمغان آوردن ظاهر طبیعی کامپوزیت ویژگی‌هایی دارد که اگر به خوبی روی دندان قرار داده شود، می‌تواند یک ظاهر طبیعی برای دندان بیمار به ارمغان آورد. به گونه‌ای که مخاطب شما به سختی متوجه وجود چنین ترمیمی روی دندان خواهد شد.
  3. هزینه به صرفه دقت داشته باشید که هزینه درمان و اصلاح دندان خرگوشی با این روش، به نسبت لمینت و ارتودنسی ارزان‌تر است.
  4. عدم نیاز به تراش دندان یکی از نکات قابل توجه در مورد استفاده از کامپوزیت، عدم نیاز به تراش قسمتی از دندان است. به گونه‌ای که ساختار مینا و دندان شما دستکاری نخواهند شد.
  5. بدون درد بودن استفاده از کامپوزیت به گونه‌ای است که هیچ مشکل خاصی برای بیمار ایجاد نمی‌کند. این یعنی بیمار با نصب کامپوزیت درد و ناراحتی زیادی را تجربه نخواهد کرد.
  6. عدم تغییر رنگ تا مدت زمان طولانی کامپوزیت‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که معمولا در دراز مدت و در صورت رعایت بهداشت دهان مناسب، تغییر رنگ چندانی نمی‌کنند.
  7. ماندگاری بالا ماندگاری این نوع ترمیم با توجه به جنس آن معمولا بالا است. به گونه‌ای که فرد می‌تواند با رعایت نکات گفته شده توسط دندانپزشک، از این ترمیم تا چندین سال استفاده کند.
  8. افزایش اعتماد به نفس بیمار رضایت نداشتن بیمار از وضعیت دندان و دهان خود، ممکن است سبب کاهش اعتماد به نفس فرد شود. استفاده از کامپوزیت و درمان سریع این مشکل، می‌تواند بر بهبود اعتماد به نفس بیمار تاثیر بسزایی داشته باشد.
  9. امکان ترمیم مجدد کامپوزیت یک مزیتی که دارد این است که می‌توان در صورت آسیب دیدن، دوباره آن‌ را ترمیم کرد. این یعنی شما لزوما نیاز به تعویض آنها نخواهید داشت.

کامپوزیت دندان خرگوشی چه معایبی دارد؟

علی رقم داشتن مزایایی که گفته شد، این درمان ممکن است هر یک از معایب زیر را به همراه داشته باشد:

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. درمان نکردن وضعیت دندان خرگوشی بیمار به صورت ریشه‌ای دقت داشته باشید که کج بودن دندان خرگوشی مسئله‌ای نیست که بتوان با کامپوزیت به طور اساسی آن را برطرف کرد و این روش تنها ایراد آنها را می‌پوشاند.
  2. نیاز به مراقبت زیاد استفاده از کامپوزیت دندان خرگوشی برای اصلاح این مشکل باید با تداوم رعایت بهداشت دهان همراه باشد. شما باید علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان، از این نوع ترمیم در برابر ضربات مراقبت کنید؛ در غیر این صورت دچار شکستگی و ترک خوردگی خواهد شد.

تعداد جلسات انجام کامپوزیت دندان چقدر است؟

۳ بازديد

مدت زمان انجام کامپوزیت دندان

یکی از ویژگی‌های این روش ترمیمی که باعث می‌شود تا افراد بسیار زیادی آن را برای ترمیم نواقص دندانی خود انتخاب نمایند،کامپوزیت در رشت مدت زمان کوتاه انجام آن می‌باشد. کامپوزیت دندان روش ترمیمی بسیار سریعی است که اغلب در طول یک جلسه انجام می‌شود.
حال سؤالی که ممکن است برای افرادی که تمایل به استفاده از این روش دارند، پیش بیاید این است که کامپوزیت دندان چند ساعت طول می‌کشد؟
نصب کامپوزیت بر روی دندان‌ها در چند مرحله که شامل انتخاب رنگ بر اساس سلیقه بیمار و راهنمایی دندانپزشک، آماده سازی دندان، اسید شویی دندان جهت متخلخل کردن سطح آن برای ایجاد پیوند محکم بین مواد و دندان، قرار دادن چسب مخصوص کامپوزیت و تاباندن نور لیزر بر روی آن، قرار دادن مواد کامپوزیت و سفت کردن آن با استفاده از نور مخصوص لیزر، پالیش کردن و در نهایت ارزیابی بایت با استفاده از کاغذ کربنی می‌باشد. به طور کلی انجام این فرایند و طی کردن کل این مراحل در حدود ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت زمان می‌برد.

تعداد جلسات انجام کامپوزیت دندان

میزان سلامتی و شرایط دهان و دندان، تعداد جلسات مورد نیاز برای کامپوزیت را مشخص می‌کنند. گاهی ممکن است افرادی که برای انجام این روش به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، دارای مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، عفونت لثه و یا سایر مشکلات مربوط به دهان و دندان باشند که در این گونه موارد ابتدا باید اقدام به درمان آنها کرد، در غیر این صورت نصب کامپوزیت نه تنها موفقیت‌آمیز نخواهد بود، بلکه مشکلات و عوارضی را برای بیمار ایجاد خواهد کرد. به طور کلی می‌توان گفت که در صورتی که فرد از سلامت دهان و دندان خوبی برخوردار باشد، درمان او در یک جلسه انجام می‌شود، اما اگر نیاز به انجام درمان‌های لازم برای مشکلات دهان و دندان خود داشته باشد، بسته به شدت و نوع مشکل و تعداد جلساتی که برای برطرف کردن آنها مورد نیاز است، بر تعداد جلسات کامپوزیت افزوده می‌شود.

موارد مؤثر در مدت زمان انجام کامپوزیت دندان

گرچه مدت انجام کامپوزیت دندان کوتاه بوده و روشی سریع به حساب می آید، اما برخی موارد می‌توانند در افزایش و یا کاهش این مدت زمان تأثیر داشته باشند که در ادامه آنها را توضیح داده‌ایم:

  1. میزان سلامت دهان و دندان بیمار

    سلامت دهان و دندان یکی از مؤثرترین موارد در کاهش و یا افزایش مدت زمان انجام این تکنیک است. وجود مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و یا عفونت لثه از مواردی هستند که پیش از نصب کامپوزیت باید درمان شوند.
    انجام این درمان‌ها در مدت زمان فرایند تأثیر داشته و باعث افزایش آن می‌شود. در مقابل در صورتی که دهان و دندان بیمار سالم باشند و نیاز به انجام هیچ درمان جانبی نداشته باشند، فرایند نصب کامپوزیت‌ها سریع انجام می‌شود.

  2. سرعت و مهارت دندانپزشک

    دندانپزشک متخصص زیبایی دندان که تجربه و مهارت کافی در کامپوزیت داشته باشد، سرعت دست خوبی خواهد داشت و می‌تواند خیلی سریع این کار را انجام دهد. علاوه بر این کیفیت مواد و انجام اصولی و صحیح این تکنیک نیز می‌تواند بر افزایش و یا کاهش این زمان تأثیر داشته باشد.
    استفاده از مواد کامپوزیت با کیفیت و مرغوب که قابلیت فرم دهی و پالیش پذیری خوبی داشته باشد، باعث می‌شود تا دندانپزشک بتواند به راحتی و سریع آن را بر روی دندان نصب کند. همچنین نصب درست کامپوزیت باعث می‌شود که کل کار تنها در یک جلسه انجام شود و نیاز نباشد که فرد برای اصلاح ایرادات موجود مجدداً به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نماید.

مدت زمان ریکاوری بعد از کامپوزیت دندان

از مزایای کامپوزیت علاوه بر سریع بودن روند انجام آن، می‌توان به نداشتن مدت زمان ریکاوری و دوره نقاهت اشاره کرد. گرچه دندان‌ها پس از انجام این روش به مدت چند روز نسبت به دما حساس می‌شوند و افراد باید در طول این مدت زمان کوتاه از خوردن و نوشیدن مواد غذایی و نوشیدنی‌های سرد و گرم خودداری کنند تا ناراحتی کمتری را تجربه کنند، اما بلافاصله پس از کامپوزیت کردن می‌توانند غذا بخورند و همانند قبل از دندان‌های خود استفاده کنند.

مدت زمان ترمیم کامپوزیت دندان

کامپوزیت‌ها بر اثر عوامل متعددی مانند مصرف بیش از حد مواد غذایی و نوشیدنی‌های رنگی، استعمال دخانیات، ابتلا به دندان قروچه، عادات نامناسب مانند جویدن یخ، عدم رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان و همچنین گاز زدن مواد غذایی سفت به مرور زمان دچار آسیب دیدگی‌هایی می‌شوند که نیاز به ترمیم پیدا می‌کنند.
مدت زمان انجام این ترمیم‌ها بستگی به نوع مشکل آنها دارد. در برخی موارد ممکن است کامپوزیت تنها دچار بدرنگی شده و یا کدر شده باشد که با پالیش کردن آن می‌توان آنها را سریع سفید و درخشان کرد.
اما در موارد دیگر ممکن است دچار لب پر شدگی و یا شکستگی شده باشد که در این صورت نیاز است که مواد کامپوزیت اضافه شود و مراحلی همانند مراحل نصب اولیه آن طی شود که در این صورت مدت زمانی بیش از حالت قبل برای ترمیم کامپوزیت نیاز است.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

مقایسه مدت زمان انجام کامپوزیت و لمینت

نیاز به آماده سازی دندان، قالب گیری از آن و تهیه لمینت در لابراتوار از مواردی هستند که در افزایش مدت زمان نصب لمینت تأثیر دارند.
این در حالی است که مواد کامپوزیت به صورت خمیرهای آماده قابل تهیه می‌باشند و نصب آنها نیاز به آماده سازی دندان ندارد. به همین دلیل است که مدت زمان کامپوزیت کردن دندان‌ها از مدت زمان لمینت کردن آن‌ها کوتاه‌تر است و سریع‌تر انجام می‌شود.

نحوه ی تقاضای تشخیص صلاحیت و رتبه بندی پیمانکاران

۴ بازديد

رتبه بندی چیست؟ رتبه بندی یک نوع معیار صلاحیت گذاری بر اساس استانداردهای تعریف شده در قانون نامه اداره برنامه مدیریت راهبردی نهاد ریاست جمهوری است. ثبت شرکت سهامی خاص بر اساس رتبه صلاحیت، میزان توان فنی، اجرایی و مدیریتی اعضای حقوقی سازمان مشخص می گردد. تشخیص صلاحیت، فرآیندی است که در آن شرایط عمومی، فنی و تخصصی اعضای سازمان در زمینه پیمانکاری مورد بررسی و تایید قرار می گیرد و در مقایسه با سایر اعضاء تعیین و مشخص می گردد.

شرکت های پیمانکاری با توجه به قراردادها و امکانات و وافراد امتیاز آور از 1 تا 5 رتبه بندی می شوند که در واقع 5 پایین ترین و 1 بالاترین رتبه محسوب می شود. ولی شرکت های مشاور از 1 تا 3 رتبه بندی اخذ می کنند که 3 پایین ترین و 1 بالاترین رتبه است. برای رتبه بندی شرکت های پیمانکار ملاک اصلی تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیئت مدیره ی یک شرکت است ولی برای رتبه بندی شرکت های مشاور علاوه بر اهمیت نیروی متخصص فنی و مهندسی، کم و کیف امکانات فنی و نرم افزاری آن شرکت ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

نحوه تقاضای اخذ رتبه

انجام عملیات دریافت رتبه بندی صلاحیت پیمانکاران و مشاوران، شامل اخذ،تمدید و ارتقاء آن از قسمت مربوطه معاونت محترم نظارت راهبردی ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی با توجه به مستندات اطلاعات وارد شده در سامانه ساجات انجام می شود.

بدیهی است در صورت عدم مطابقت مستندات با اطلاعات وارد شده در پرونده شرکت، امتیاز آن قرارداد برای شرکت لحاظ نخواهد شد. صحت مدارک ارائه شده از طرف متقاضی توسط کمیته استعلام می گردد.

شرایط عمومی تشخیص صلاحیت پیمانکاران حقیقی:

  • تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری موثر
  • نداشتن سابقه محرومیت، محکومیت یا ممنوعیت از فعالیت های پیمانکاری
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت سربازی
  • عضویت در سازمان اسناد

شرایط عمومی تشخیص صلاحیت پیمانکاران حقوقی:

  • شرکت در سازمان ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد
  • نداشتن محرومیت،محکومیت یا ممنوعیت از انجام کارهای پیمانکاری
  • عضویت در سازمان اسناد
  • هیچکدام از شرکا یا مدیران شرکت یا موسسه دارای سهام یا عضویت در هیات مدیره شرکت های مهندسین مشاور عضو سازمان نباشند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه ی ساجات:

  1. برگه رتبه بندی های قبلی
  2. فرم 100
  3. اساسنامه
  4. اظهارنامه ثبتی برای شرکت های سهامی خاص یا تقاضانامه و شرکت نامه برای شرکت های با مسئولیت محدود و تعاونی
  5. آگهی تاسیس
  6. آخرین صورت جلسات مربوط به آخرین تغییرات و آخرین صورت جلسه مربوط به تغییر سهام
  7. آگهی تغییرات و یا تصمیمات انجام شده
  8. فرم 200
  9. کپی مدارک تحصیلی، شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت به ترتیب سمت های مدیر عامل، رئیس هیات مدیره نائب رییس، عضو، سهامدار
  10. قرار دادن سوابق کاری و بیمه هر یک از اعضای هیات مدیره
  11. فرم و قراردادهای شرکت
  12. کپی آخرین اظهارنامه مالیاتی که توسط دارایی برابر اصل شده باشد شامل مشخصات، ترازنامه، حساب سود و زیان، جدول شماره های 16،15،14،13،10،9،5،6،4

مدارک اعضای هیات مدیره و سهامداران:

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی
  2. کپی کارت پایان خدمت یا معافیت آنان
  3. فتوکپی آخرین مدارک تحصیلی
  4. فتوکپی سوابق اجرایی برای اثبات حضور فرد در شرکت و نیز سمت وی
  5. فتوکپی بیمه تامین اجتماعی مدت دار مرتبط
  6. فتوکپی حکم بازنشستگی برای افراد بازنشسته
  7. فتوکپی قراردادهای همکاری شرکت با افراد بازنشسته که استمرار قرارداد مجدداَ در تاریخ ارایه مدارک به تایید بازنشسته رسیده باشد.
  8. فتوکپی گواهی خاتمه همکاری از کلیه افراد دولتی و عمومی که قبلاَ در آن موسسه شاغل بوده اند.

مدارک شرکت:

  1. فتوکپی آخرین اظهارنامه ثبتی شرکت
  2. فتوکپی آخرین اساساسنامه شرکت شامل صفحه موضوع فعالیت ،صفحه تعداد اعضای هیات مدیره،صفحه سهامداران،صفحه صاحبان امضا
  3. فتوکپی آگهی تاسیس و تغییرات و روزنامه های رسمی شامل روزنامه آگهی تاسیس و همه روزنامه های تغییرات پانزده سال اخیر
  4. فتوکپی آخرین صورتجلسات مجمع عمومی که بیانگر 100%صاحبان سهام باشد.
  5. فتوکپی آخرین اظهارنامه مالیاتی که توسط دارایی برابر اصل شده،شامل مشخصات ترازنامه،حساب سود و زیان،جدول های شماره 5،4،6،9،10،13،14،15،16
  6. فتوکپی گواهینامه قبلی
  7. فتوکپی قراردادهای شرکت و مفاصاحساب تامین اجتماعی

متقاضی باید فرم تقاضای رتبه بندی خود را تکمیل و پس از فراهم نمودن مدارک ذکر شده، به سامانه ی ساجات مراجعه و درخواست خود را اعلام نماید. بدین منظور می بایست در مرحله اول ثبت نام،شناسه و گذر واژه اول را دریافت کند و اطلاعات اولیه شرکت را در سامانه درج نماید. سپس اطلاعات وارد شده توسط کارشناس مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید معاونت راهبردی و دریافت شناسه و گذر واژه دوم، در مرحله ی بعدی سایر اطلاعات شرکت با توجه به رشته و پایه درخواستی در سامانه درج می گردد و مدارک درخواست شده درسامانه بارگذاری شده و در محل های مربوطه الصاق می گردد.سپس پرونده جهت بررسی به سازمان مربوطه ارسال می گردد. سازمان مربوطه پس از بررسی پرونده و تایید آن پرونده الکترونیکی شرکت را به استانداری ارسال می نماید. سپس تمامی مدارک بطور حضوری توسط استانداری دریافت می گردد تا نسبت به صدور کارتکس شرکت اقدام گردد.

به  موجب ماده 25 آیین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران، در صورتی که اطلاعات تنظیم شده برای تشخیص صلاحیت نادرست و یا اسناد ارائه شده تقلبی و جعلی باشد، شرکت و مدیران آن به تشخیص دفتر امور مشاوران و پیمانکاران یا سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها از یک تا سه سال از تشخیص صلاحیت محروم می گردند.

کمیته فنی تشخیص صلاحیت متشکل از اعضاء زیر خواهد بود:

الف-مدیر کل دفتر امور مشاوران و پیمانکاران سازمان(رییس کمیته)
ب-مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی طرح  های سازمان
ج-یک نفر کارشناس مستقل واجد صلاحیت های فنی و حقوقی،به تشخیص و انتخاب معاون امور فنی سازمان
د-نماینده انجمن صنفی پیمانکاری ذیربط

تصمیمات این کمیته با اکثریت آراء تصویب می شود. لذا هر گونه اشتباه سهوی در وارد نمودن اطلاعات در سامانه ساجات از جمله عدم مهارت کافی در رابطه با نحوه ی محاسبه امتیازات بخش های مختلف، موجب طولانی تر شدن مراحل اخذ، تمدید و ارتقاء رتبه بندی و حتی تنزل رتبه های گرفته شده ی قبلی برای دریافت پیمانکاران و مشاوران می گردد. خاطر نشان می شویم، موسسه ی حقوقی فکر برتر، به لحاظ اهمیت موضوع ، دیری است که خدمات خود را در این زمینه، به پیمانکاران و مشاوران گرامی ارائه می نماید. چنانچه قصد دارید جهت اخذ و یا ارتقای رتبه اقدام نمایید، در اسرع وقت با همکاران ما تماس حاصل فرمایید و از خدمات ما بهره مند شوید. ما در کوتاه ترین زمان شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می کنیم.

https://danasabt.ir/

نحوه ی پیگیری درخواست:

با توجه به امکانات ایجاد شده در سامانه ی جامع ساجات، پیگیری پرونده صرفاَ از طریق سامانه امکان پذیر است و حضور نماینده ی شرکت در محل تشخیص صلاحیت ضرورت ندارد.در موارد ضروری از مدیر عامل و یا یکی از اعضای هیات مدیره شرکت دعوت به عمل می آید.

ثبت شرکت در منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی

۲ بازديد

ثبت شرکت در انزلی به دلیل موقعیت های مناسب سرمایه گذاری رونق خوبی دارد که به معرفی آن میپردازیم: بندر انزلی از شهرهای باستانی ایران است که در استان گیلان واقع شده است.ثبت برند تجاری این شهر دارای اولین و بزرگ ترین بندر ایران در سواحل جنوبی دریای خزر (کاسپین) است. به باور بسیاری از گردشگران، این شهر بهشت اروپایی ایران است.

یکی از جذابیت های بی نظیر بندر انزلی، تالاب انزلی است که با وسعتی حدود 280 کیلومتر مربع و عمق 1.5 تا 2.8 متری و جزایر کوچک و بزرگی که سر از آن بیرون آورده اند، یکی از جالب ترین و بزرگ ترین تالاب های دنیا از نظر تنوع زیستی است. برج ساعت، پل های انزلی، کاخ انزلی، حافظیه انزلی و تالاب انزلی از جمله سایر دیدنی های بندر انزلی است که هر ساله میلیون ها توریست را به خود جذب می کند.

سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی:
جدا از جاذبه های گردشگری، منطقه آزاد انزلی از مناطق بسیار مستعد جهت جذب افزایش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است. این منطقه از از منظرهای مختلف جغرافیایی، اقتصادی، عمرانی و زیر ساختی، سرمایه گذاری و... دارای ویژگی ها و مزیت های ممتازی است.

از جمله مزیت های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی عبارت است از:

  • معافیت مالیاتی 15 ساله که تا 20 سال افزایش پیدا نموده است
  • آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف 100 درصد
  • آزادی کامل ورود و خروج سرمایه
  • تضمین کامل سرمایه های خارجی و سود حاصل از آن ها
  • معافیت از پرداخت هر گونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات یدکی جهت تولید کنندگان منطقه
  • معافیت گمرکی برای ورود کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده
  • امکان ورود کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی منطقه
  • دارا بودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر
  • دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS
  • امکانات زیربنایی شامل آب، برق، گاز، تلفن و...
  • اتصال به راه آهن قزوین-رشت-انزلی از طریق ایجاد راه آهن منطقه آزاد
  • تکمیل و اجرای پروژه های زیر بنایی و اتصال آن به آزاد راه قزوین-رشت
  • قرار گرفتن در مرکز توجه بازرگانی کشور به لحاظ تجارت الکترونیک
  • نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت با برخورداری از تجهیزات کامل ناوبری
  • نزدیکی به بزرگ ترین ذخایر نفت و گاز دریای خزر
  • حاکم بودن مقررات خاص اشتغال در مناطق
  • فروش و اجاره زمین به سرمایه گذاران داخلی و اجاره زمین به سرمایه گذاران خارجی
  • امکان ورود اتباع خارجی از طریق مبادی ورود و خروجی مجاز مناطق، بدون نیاز به صدور روادید قبلی
  • امکان مشارکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی
  • امکان ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون محدودیت

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در انزلی در قالب سهامی خاص:

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران، مدیران و بازرسان (در صورتی که سرمایه گذار شخصیت حقوقی باشد ارائه تصویر مصدق اسناد و مدارک ثبتی آن ضروری است و چنانچه سهامداران خارجی باشد تصویر گذرنامه ایشان ارائه گردد).
  2. دو نسخه اساسنامه که تکمیل شده و ذیل آن به امضاء تمامی سهامداران رسیده باشد.
  3. دو نسخه اظهارنامه که تکمیل شده و ذیل آن به امضاء تمامی سهامداران رسیده باشد.
  4. دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس که تکمیل شده و ذیل آن به امضاء تمامی سهامداران رسیده باشد.
  5. دو نسخه صورتجلسه اولین جلسه هیئت مدیره که به امضاء کلیه اعضا رسیده باشد.
  6. گواهی بانکی دال بر تادیه پرداخت حداقل 35% سرمایه به یکی از بانک های منطقه به نام شرکت در شرف تاسیس

نکته: چنانچه تمام یا بخشی از سرمایه شرکت آورده غیر نقدی باشد ارائه ارزیابی قیمت آورده غیر نقدی کارشناس رسمی الزامی است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در منطقه آزاد انزلی:

1-فتوکپی شناسنامه و کارت ملی شرکا و مدیران شرکت(در صورتی که سرمایه گذار شخصیت حقوقی باشد ارائه تصویر مصدق اسناد و مدارک ثبتی آن ضروری است و چنانچه شرکاء اتباع خارجی باشند تصویر گذرنامه ایشان ارائه گردد).
2-دو نسخه اساسنامه که تکمیل شده و ذیل آن به امضاء تمامی شرکاء رسیده باشد.
3-دو نسخه شرکتنامه که تکمیل شده و ذیل آن به امضاء تمامی شرکاء رسیده باشد.
4-دو نسخه تقاضانامه که تکمیل شده و ذیل آن به امضاء تمامی شرکاء رسیده باشد.
5-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس که به امضاء شرکاء رسیده باشد.
6-تقویم نامه سرمایه غیر نقدی توسط شرکا_در صورتی که تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد شرکت جهت اخذ مجوز معرفی خواهد شد).

مراحل ثبت شرکت در انزلی:

_مراجعه به معاونت اقتصادی سازمان و درخواست مجوز بابت ثبت شرکت
_مراجعه به واحد ثبت و پر کردن فرم انتخاب نام
_تایید نام شرکت توسط واحد ثبتی بعد از استعلام های مربوطه
_تحویل مدارک ثبتی از مجموعه ثبت شرکت های مربوطه
_تکمیل مجموعه فرم های ثبتی که از اداره ثبت شرکت ها گرفته شده است و ارائه آن به واحد ثبتی
_بررسی مدارک توسط مجموعه ی ثبت شرکت های مربوطه و در صورت ناقص بودن مدارک،تکمیل آن ها
_پرداخت حقوق ثبتی به بانک و ارائه فیش آن
_ثبت شرکت در دفاتر ثبت شرکت ها و تحویل مدارک ثبتی به متقاضی
_پلمپ دفاتر تجاری
_ارائه یک نسخه از آگهی به واحد صادر کننده مجوز برای اقدامات بعدی

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/




چند نکته:
_پلمپ دفاتر روزانه و کل شرکت های تجاری و غیر تجاری طبق دستورالعملی که توسط سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی تعیین می شود صورت خواهد گرفت.
_در صورتیکه مدیران شرکت مایل به اخذ پروانه بهره برداری و کارت بازرگانی از سازمان منطقه آزاد باشند پس از تاسیس شرکت باید مدارک مربوط به اجاره یا خرید واحد مستقر در محدوده سازمان منطقه آزاد را تحویل اداره سرمایه گذاری معاونت اقتصادی سازمان داده تا نسبت به صدور پروانه بهره برداری و متعاقباَ کارت بازرگانی اقدام شود.حداکثر زمان برای اجرای تمامی این مراحل در صورتی که مشکلی بابت اجاره محل وجود نداشته باشد حداکثر بیست روز می باشد.

نحوه ی ثبت شرکت و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها

۳ بازديد

در کشور ما خصوصاَ طی چند دهه اخیر تشکیل شرکت های تجاری اعم از خصوصی،عمومی،ثبت شرکت تعاونی و دولتی رشد چشمگیری داشته است.در حال حاضر بیش از یک میلیون شرکت تجاری به اقسام مختلف در کشور ما فعال می باشند و اگر افراد ذی نفع در هر یک از این شرکت ها در نظر گرفته شود،طیف وسیعی از افراد با حقوق شرکت های تجاری ارتباط مستقیم دارند.


به موجب ماده ی 195 قانون تجارت« ثبت کلیه ی شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع مقررات قانونی ثبت شرکت ها است » بنابراین ثبت شرکت ها الزامی می باشد و دولت می بایست حدالمقدور در تشکیل آن ها نظارت نماید تا وسیله ای برای سواستفاده نباشد.
در دوران کنونی،نحوه ی ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها از حالت سنتی خارج شده است.یعنی قبلاَ ارباب رجوع مراجعه مستقیم به اداره ثبت داشت و از طریق فرم مربوطه،اسامی مورد نظر را پیشنهاد می داد و این اسامی فقط در اداره ثبت تهران مورد بررسی قرار می گرفت،سپس متقاضی مراجعه می نمود و به صورت دستی،مدارک،صورت جلسات و اساسنامه را ارایه می داد تا توسط کارشناس ثبت شرکت ها مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید در دفاتر ثبت شرکت ها ثبت شود و پس از اخذ امضاهای لازم،شرکت به ثبت رسد ولی در حالت فعلی نحوه ی ثبت شرکت و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها به کلی متحول شده است.
در ذیل به توضیح نحوه ی ثبت شرکت و نحوه ی ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها می پردازیم.شایان ذکر است،شما سروران ارجمند جهت ثبت شرکت می توانید از متخصصان کارآزموده ی ما در موسسه ی حقوقی فکر برتر کمک بگیرید.همکاران ما در این مرکز می توانند از طریق مشاوره تخصصی رایگان شما را راهنمایی کنند.
نحوه ی ثبت شرکت
امروزه با مکانیزه شدن فرایند ثبت شرکت ها ،دیگر کمتر نیازی به مراجعه ی حضوری به اداره ی ثبت شرکت هاست.در واقع این  سامانه  نقش تسریع در ثبت شرکت ها رابر عهده  دارد که راه را برای  خدمات  دهی بهتر به متقاضیان ثبت گشوده است. مسلماً با ارایه ی این  خدمات در فضای مجازی ،مراجعات به سازمان ها  به طور چشم گیری کاهش یافته و به مانند گذشته دیگر نیازی به حضور ارباب رجوع به اداره ی ثبت شرکت ها نمی باشد.
در این راستا،علاوه بر ثبت شرکت،ثبت صورتجلسه ی تغییرات شرکت ها نیز اینترنتی شده است و افراد می توانند به جای مراجعه ی حضوری به اداره ی کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از طریق سامانه ی اینترنتی http://sherkat.ssaa.ir اقدام به ثبت شرکت نمایند. کافیست متقاضیان با ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها، فرم مربوطه را تکمیل کنند.متقاضیان می توانند پس از ورود اطلاعات در سامانه ی اینترنتی و دریافت کد رهگیری ،بدون نیاز به مراجعه ی حضوری به اداره ی ثبت ،تصمیمات اخذ شده را دنبال نموده و از محتوای آن مطلع شوند.
شایان ذکر است، ازین طریق امکان دسترسی به آخرین اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها و آخرین وضعیت صورت جلسه ی ابرازی ، مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه ی اجرایی ثبت شرکت ها و اطلاع رسانی های آنی نیز به راحتی امکان پذیر شده است.
با تکمیل اطلاعات در سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها ، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد  ، اگر دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نمایید ودر صورت عدم نقص اطلاعات ، آن را تاًیید می کند.پس از تایید نام شرکت ، باید مدارک شرکت اعم از(گواهی عدم سوء پیشینه ،کپی برابر با اصل مدارک شناسایی اعضا) تحویل اداره ی محترم ثبت شرکت ها گردد.
نحوه ی ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها
بمنظور تسریع در امر تحویل مدارک شرکت،.پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش ، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست و در پاکت های مخصوص اداره ثبت شرکت ها به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید و از مراجعه ی حضوری به منظور تحویل مدارک خودداری کنید.پس از ارسال پستی،شماره مرسوله از طریق سامانه وارد پرونده می شود.
این روش ،روشی آسان، مطمئن ،کم هزینه است که در وقت متقاضیان نیز صرفه جویی می شود و متقاضیان هم به این روش ،اشتیاق بیشتری نسبت به سایر روش های حضوری پیشین از خود نشان می دهند.همان طور که گفته شد،این در حالی است که قبل از این، شخص متقاضی می بایست در طول ساعات اداری  تمام توان خود را به کار می برد تا بتواند به اداره ی ثبت شرکت ها مراجعه کند و مدارک خود را تحویل دهد.اما امروزه بدون مراجعه ی حضوری به سازمان، تنها بوسیله ی ارسال مدارک از طریق پست، علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه ی متقاضیان، کاهش اتلاف سوخت و انرژی نیز میسر می شود وارایه ی خدمات برای متقاضیان تسهیل  می گردد.

ثبت اظهارنامه ی علامت جمعی

۴ بازديد

ثبت علامت جمعی مستلزم تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت است.اخذ کارت بازرگانی اظهارنامه ی ثبت علامت باید در دو نسخه و در فرم مخصوص و به زبان فارسی تنظیم شده و پس از ذکر تاریخ،توسط متقاضی یا نماینده قانونی وی امضاء شود.در صورتی که اسناد ضمیمه اظهارنامه و سایر اسناد مربوط به زبان دیگری غیر از فارسی باشد،ارائه اصل مدارک مورد نیاز همراه با ترجمه عادی کامل آن الزامی است.


اظهارنامه ثبت علامت باید حاوی نکات ذیل باشد:
1-اسم،شماره ملی،نشانی،کدپستی و تابعیت متقاضی و در صورتی که متقاضی شخص حقوقی است ذکر نام ،نوع فعالیت،اقامتگاه،محل و شماره ثبت،تابعیت،مرکز اصلی و عنداللزوم هر شنلسه دیگر آن الزامی است.
2-اسم،شماره ملی،نشانی و کدپستی نماینده قانونی متقاضی،در صورت وجود.
3-اسم،نشانی و کدپستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها در ایران را دارند،در صورتی که متقاضی مقیم ایران نباشد.
4-الصاق نمونه ای از علامت در کادر مربوط
5-توصیف و تعیین اجزاء علامت و تعیین حروف مشخص در صورتی که علامت مورد درخواست ثبت مشتمل بر حروف خاص باشد.
6-ذکر کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها به کار می رود،با تعیین طبقه یا طبقات درخواست شده طبق طبقه بندی بین المللی
7-ذکر حق تقدم،در صورت درخواست
8-رشته فعالیت مالک علامت
9-ذکر علامت جمعی در صورتی که ثبت آن مورد درخواست باشد.
10-در صورتی که علامت مشتمل بر کلمه یا کلماتی غیر از فارسی باشد،درج آوانویسی و ترجمه آن.
11-ذکر رنگ؛در صورتی که رنگ به عنوان صفت مشخصه و یا ویژگی خاص علامت باشد.
12-ذکر سه بعدی بودن علامت در صورت درخواست ثبت آن.
13-تعیین ضمائم
مدارک ذیل باید ضمیمه اظهارنامه شود:
1-نسخه اصلی نمایندگی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
2-ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر ده در ده سانتی متر باشد.اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد ارائه خواهد شد.
3-در صورت سه بعدی علامت،ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی است.
4-مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
5-ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت
6-نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد.
7-مدارک مثبت هویت متقاضی
8-رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
9-مدارک نمایندگی قانونی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
با عنایت به ماده ی 137 آیین نامه ی اجرایی قانون ثبت اختراعات،در ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی،باید خصوصیات مشترک یا کیفیت کالاها و خدمات تولیدی در یک منطقه جغرافیایی معین یا مورد تایید که تحت آن ها اشخاص می توانند از علامت مذکور استفاده کنند و همچنین ضمانت اجراهای مربوط به عدم رعایت شرایط و ضوابط یاد شده تعیین گردد.
آگهی ثبت علامت جمعی باید همچنین شامل خلاصه ای از ضوابط و شرایط استفاده از آن علامت باشد.
ضمناَ،علاوه بر مالک علامت جمعی ثبت شده،سایر اشخاص مجاز نیز می توانند با رعایت شرایط و ضوابط مربوط،از علامت یاد شده استفاده نمایند.
تغییرات در علامت جمعی:

https://danasabt.ir/2020/12/12/the-latest-company-registration-rules/


وفق بند 4 ماده ی 137،هر گونه تغییر در ضوابط و شرایط حاکم بر استفاده از علامت جمعی باید به صورت مکتوب توسط مالک آن علامت به مرجع ثبت اعلام شود.اعلامیه یاد شده باید در دفتر ثبت قید شود.تغییرات مذکور قبل از ثبت هیچ گونه اثری ندارد.
خلاصه ای از تغییرات به عمل آمده باید توسط مرجع ثبت آگهی شود.

روند جراحی فک به چه صورت است؟

۳ بازديد

به طور کلی، جراحی فک نوعی عمل طولانی و پیچیده می باشد و جراح باید به طور کامل نسبت به اصلاح فک و دهان و دندان، بهترین متخصص ریشه دندان در رشت آگاهی و تجربه داشته باشد. جراح باید به خوبی عملکرد دهان و دندان را بررسی کند که درست و صحیح باشد. در صورتی که به این موارد توجهی نشود، بعد از عمل بیمار با مشکلاتی در کارکرد دهان و دندان خود رو به رو خواهد شد. به طور کلی روند جراحی فک با مشاوره و ویزیت شروع شده که دندانپزشک اقدامات اولیه برای انجام عمل را انجام می دهد. بعد از تهیه عکس های رادیولوژی و اسکن های مورد نیاز، جراح استراتژی عمل را مشخص می کند. با وجود اینکه جراحی فک دشوار بوده و دوره نقاهت نه چندان سختی دارد، اما گذراندن این دوران ارزشش را دارد.

عوارض جراحی فک چیست ؟

در حالت کلی، جراحی فک وقتی توسط یک جراح با تجربه و آموزش دیده در محلی مطمئن و با امکانات لازم انجام شود بی خطر و مطمئن خواهد بود.بعضی از مشکلات و عوارض جراحی فک با جزئیات در ادامه مطلب توضیح داده شده است.

خونریزی

خونریزی جزئی پس جراحی فک طبیعی است ،ممکن است یک تا دو هفته پس از جراحی فک بالا خون دماغ شوید.خونریزی داخل بافت نرم منجر به کبودی آن قسمت می شود و می تواند خیلی گسترده باشد. خونریزی غیر معمول وقتی است که هنگام جراحی نیاز به انتقال خون باشد با این حال گاهی اوقات ممکن است بیمار به تزریق خون نیاز داشته باشد.

عفونت

در همه ی جراحی ها احتمال عفونت وجود دارد به همین دلیل هم در حین جراحی و هم پس از جراحی به شما آنتی بیوتیک داده می شود که اگر قرار است عفونتی ایجاد شود به راحتی درمان شود.

بی حس شدن

پس از جراحی فک در نواحی اطراف فک دچار بی حسی خواهید شد.اگر فک بالا عمل شده باشد ،بالای دندان ها بی حس خواهد شد و اگر فک پایین عمل شده باشد لب پایین و چانه بی حس خواهد شد و هنگامی که رشته های عصبی در حال بهبود هستند با احساس سوزن سوزن شدن روبرو خواهید شد. احساس عادی معمولا پس از ۶ ماه یا کمتر بر خواهد گشت. در موارد نادر ممکن است بی حسی دائمی شود.

گرفتگی بینی

گرفتگی بینی می تواند ناشی از لوله هایی باشد که در داخل سوراخ های بینی در هنگام جراحی جاگذاری شده است یا اینکه پس از جراحی فک بالا اتفاق بیفتد. وقتی که بینی دچار احتقان می شود می توان به وسیله اسپری های پاک کننده ی مخصوص بینی این مشکل را برطرف کرد.

کاهش وزن

اوایل دوره ی پس از جراحی ،کاهش وزن تا ۲.۵ کیلو پیش بینی می شود. در بیشتر موارد کاهش وزن به دلیل کاهش اشتها می باشد که به پوشیدن الاستیک ها مربوط می شود. پس از هفته ی اول اشتهای شما باید به اندازه ی کافی بهبود یابد که بتواند وزن از دست رفته ی شما را جبران کند

سفتی فک و صدای مفاصل فک

پس از جراحی ارتوگناتیک، مفاصل فک به مدت چند ماه سفت خواهد بود. بهترین تمرین برای غلبه بر سفتی مفاصل، فعالیت های عادی فک مانند جویدن است. گاهی اوقات ممکن است صدای ساییده شدن یا کلیک کردن در مفاصل هنگام شروع حرکت فک اتفاق بیفتد. این صداها ممکن است دائمی باشد، اما کاربرد فک را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

زمان بهبودی

توصیه می‌شود که بیشتر افراد دو تا سه هفته کار نکنند. بهبودی کامل استخوان‌ها ۶ تا ۸ هفته بطول می‌انجامد، بنابراین توصیه می‌کنیم که از انجام فعالیت‌های سنگین یا ورزش‌های تماسی در طول دوره بهبودی اجتناب کنید. باید به خاطر داشته باشید که به مدت ۴۸ ساعت پس از بیهوشی عمومی قادر به رانندگی یا کار با دستگاه نخواهید بود.

سوالات متداول

  1. جراحی فک به چه میزان زمان نیاز دارد؟

    به طور معمول زمان جراحی فک، حدود ۱ الی ۲ ساعت بوده که با توجه به شرایط هر بیمار، ممکن است تا زمان جراحی بیشتر شود. در صورتی که هر دو فک مورد جراحی قرار گرفته باشد، عمل به حدود ۶ ساعت زمان نیاز دارد.

  2. میزان درد جراحی فک چقدر است؟

    بعد از جراحی فک، بروز محدودیت هایی در حرف زدن و یا غذا خوردن به طور طبیعی برای بیمار وجود دارد. همچنین درد و تورم تا حدود ۱ الی ۲ هفته وجود خواهد داشت که با مصرف دارو های مسکن و رعایت توصیه های پزشک، به مرور زمان رفع می گردند.

  3. جراحی فک را چه کسی انجام می دهد؟

    اگر بیمار به جراحی فک نیاز داشته باشد، دندانپزشک متخصص یا جراح دندانپزشک، بیمار را به جراح فک و صورت ارجاع می دهد که ایشان تخصص در جا به جایی استخوان های فک دارند.

  4. https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/
  5. بیمار چه مدت بعد از جراحی فک می تواند به فعالیت های ورزشی خود بپردازد؟

    بعد از جراحی فک بیمارباید تا چند روز استراحت داشته باشد و انجام فعالیت های سنگین را محدود نماید. بعد از حدود ۱۰ روز می تواند فعالیت های عادی خود را دنبال کند، اما از فعالیت های سنگین تا چند ماه باید اجتناب شود.

ژرمیناتور چیست؟؟

۳ بازديد

ژرمیناتور دستگاهی است که کاربر می تواند در داخل اتاقک رشد پارامترهایی مانند دما و رطوبت و نور را به منظور جوانه زنی و تست قوه نامیه بذر های مختلف کنترل نماید.سکوبندی ازمایشگاهی البته این دستگاه در آزمایشگاههای حشره شناسی نیز پر کاربرد میباشد.از دیگر کاربرد های ژرمیناتور استفاده در آزمایشگاههای کشت بافت و کشاورزی میباشد.

ژرمیناتور مجهز به کنترلر لمسی جهت برنامه ریزی دما و رطوبت و نور میباشد که کاربر میتواند علاوه بر زمانبندی شب و روز ، شیب های دمایی را نیز شبیه سازی نماید.

از جمله فرقهای ژرمیناتور و انکوباتور سیستم نور میباشد که انکوباتور ها مجهز به چنین سیستم نوری نمی باشند.ژرمیناتور دارای سیستم تابش نور از طرفین دستگاه بوده و این نوع تابش نور برای مراحل جوانه زنی کفایت می نماید.

ولیکن برای کشت بافت گیاهان یا پرورش گیاهان بهتر است از دستگاهی به نام فیتوترون استفاده گردد که سیستم نوری متفاوتی نسبت به ژرمیناتور دارد.

در بعضی موارد مشاهده شده دارو سازیها برای تست های دارویی از ژرمیناتور استفاده مینمایند که لازم به ذکر است ژرمیناتور برای چنین تستهایی به هیچ عنوان توصیه نمی گردد وبهتر است برای تست  Age Accelerationازچمبرهای دارویی ساخت این شرکت استفاده نمایند.

ژرمیناتور (اتاقک رشد):

کلمه Germination به معنای جوانه زنی میباشد و دستگاه ژرمیناتور مناسب برای جوانه زنی میباشد. ژرمیناتور با کنترل پارامترهای دما و رطوبت و نور ،شرایط محیطی مناسب برای جوانه زنی را فراهم میکند.دمای این دستگاه بین 4 تا 40 درجه سانتیگراد قابل تنظیم توسط کاربر میباشد.رطوبت نسبی (Relativ humidity)  بین 40 تا 95 درصد طبق نمودار سایکرومتریک بسته به دمای Set point قابل تنظیم میباشد

معمولا دو سمت دستگاه با شیشه دو جداره ساخته می شود تا نور لازم از طرفین ژرمیناتور به داخل دستگاه تابیده شود.نحوه تابش نور از طرفین باعث میشود یکنواختی نور در سینی های کشت کاهش یابد و شدت نور در نقاط مختلف کمی متفاوت باشد ولی با توجه به کاربرد دستگاه مشکل خاصی ایجاد نمیشود.در واقع میتوان گفت نحوه تابش نور در ژرمیناتور باعث می شود این دستگاه برای مراحل بعد از جوانه زنی خیلی مناسب نباشد و بهتر است برای مراحل بعدی یا رشد گیاه از دستگاه فیتوترون استفاده گردد.

این دستگاه در آزمایشگاههای حشره شناسی نیز پر کاربرد بوده و با توجه به اینکه در هر حالت موجودات زنده در ژرمیناتور پرورش داده می شود دقت کنترل دما و رطوبت بسیار مهم میباشد.

دقت دما و رطوبت به دو قسمت تقسیم میگردد:

1- دقت یا رزولوشن کنترل دما و رطوبت روی نمایشگر که توسط کاربر قابل مشاهده میباشد و معمولا بین 0.3 تا 0.5 تعریف میگردد.این عدد نشاندهنده رزولوشن کنترل در نقطه قرار گیری سنسور میباشد .

2-دقت کنترل دما و رطوبت در تمام نقاط داخل ژرمیناتور روی سینی های رشد که مطابقت آن با آیتم بالا نشاندهنده کیفیت بالای اتاقک رشد میباشد.به عنوان مثال اگر روی هر سینی داخل زرمیناتور از بالا تا پایین ژرمیناتور  4 عدد سنسور قرار گیرد و نمونه برداری صورت پذیرد میانگین و انحراف دما نهایتا در حد یک درجه سانتیگراد باشد.

https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%87/

یکی دیگر از پارمتر های نامحسوس در ژرمیناتور سرعت و دبی هوای در حال سیرکولاسیون میباشد که به نزدیک شدن اعداد آیتم یک و دو بسیار کمک می کند.