در قسمت زیر به انواع تولید محتوا در سایت اشاره میکنیم که به استفاده درست از آنها سئو سایت و جذب ترافیک در سایت کمک شایانی به شما خواهد کرد؛
راهنما و دستورالعمل: برای آموزش گام به گام مصرف یک کالا و یا خدمات ارائه تولید میشود. معمولا سوالات کاربران، عناوین این محتواها قرار میگیرند.
لیست: لیست بهترینها، فهرست نمایندگیها، چک لیست سئو سایت،… از نمونههای بارز این تولید محتوای لیستی هستند که برای گوگل و کاربران بسیار ارزشمند است. سئوسایت راچگونه انجام دهیم؟
راهنمای جامع: به طور کامل به یک حوزه یا موضوع میپردازد و به تشریح کامل آن میپردازد. راهنمای جامع بهینهسازی سئو سایت
گالری: همانطور که از نام آن مشخص است، به گالری تصاویر یا ویدیوهای مرتبط با یک حوزه میپردازد. فیلم آموزش سئو، آموزش بهینهسازی کدهای سایت به صورت تصویری
اینفوگرافیک: اینفوگرافیکها شامل تصاویری هستند که با متن ترکیب شدهاند و سبب جذب ترافیک بیشتر برای سایت میگردد.
آیا محتوای بصری در سئو تاثیر گذاری است؟
محتوای بصری همیشه تاثیرات مثبتی بر روی سئو میگذارد. همیشه سعی کنید باتوجه به حوزه فعالیت کسب و کار، از تعداد مناسبی تصویر و ویدیو در صفحه بهره ببرید. محتوای بصری روی ذهن کاربر اثرگذارتر بوده و از سوی دیگر، زمان ماندگاری کاربر در صفحه را افزایش میدهد.
توجه کنید که کیفیت را در اولویت قرار دهید و از بهینهسازی شدید تصاویر خودداری نمایید. به عنوان مثال در یک سایت فروشگاهی، در هنگام خرید تصاویر، از اولویت بالایی برای کاربر برخوردار است و نباید به بهانه افزایش سرعت، کیفیت را شدیدا کاهش دهیم.
از سوی دیگر محتوای بصری در وبلاگ و مطالب، از خسته شدن چشم کاربر جلوگیری میکند و هرچه این محتواها، اطلاعات بیشتری را به کاربر منتقل سازد، کاربر حس بهتری دریافت میکند و درنتیجه اعتمادسازی و تعامل افزایش پیدا میکند.
متاتایتل (meta title) در سئو سایت چیست؟
به عنوان یک صفحه که گوگل در نتایج SERP به کاربران نمایش میدهد، متاتایتل میگویند. درصورتی که پلتفرم سایت شما از نوع وردپرسی است، میتوانید این قسمت را با استفاده از افزونه یوست مدیریت کنید، در غیراینصورت از برنامهنویس کمک بگیرید و به گوگل بگویید که چه عنوانی به کاربران نمایش دهد.
سعی کنید که کلمه کلیدی مدنظر را در ابتدای تایتل قرار دهید. تایتل یا عنوان یک صفحه بسیار اهمیت دارد، چرا که میتواند کاربر را متقاعد کند که روی سایت شما کلیک کند یا خیر. به همین دلیل تاثیر مستقیم روی CTR دارد.
متا دیسکریپشن(meta description) در سئو سایت چیست؟
متا دیسکریپشن یا توضیحات، چکیدهای از مفهوم صفحه را به گوگل اعلام میدارد. این بخش نیز در نتایج SERP به کاربران نمایش داده میشود. برای مدیریت دیسکریپشن، همانند تایتل، در صورتی که از CMS وردپرس استفاده میکنید میتوانید با افزونه یوست و در غیر این صورت از برنامه نویس کمک بگیرید.
سعی نمایید از کلمه کلیدی در توضیحات استفاده کنید. اما آگاه باشید اهمیت این بخش مقداری از تایتل کمتر است، ولی در صورتی که توضیحات خوبی در این قسمت قرار دهید، میتوانید کاربر را مجاب کنید که روی لینک صفحه شما کلیک کند.
هدینگ (Heading) چیست؟
هدینگ یا سرفصل در صفحات میتواند به کاربر و گوگل این سیگنال را برساند که پاراگراف پیشرو به چه موضوعی پرداخته شده است. هدینگها میبایست کاملا بدون ابهام و شفاف باشد. هدینگها از اهمیت بالایی نزد موتورهای جستجو برخوردار هستند و گاهی این هدینگها را به عنوان تایتل به کاربر نمایش میدهند.
- ۰ ۰
- ۰ نظر