انواع تولید محتوا برای سایت

۷ بازديد

در قسمت زیر به انواع تولید محتوا در سایت اشاره می‌کنیم که به استفاده درست از آنها سئو سایت و جذب ترافیک در سایت کمک شایانی به شما خواهد کرد؛

راهنما و دستورالعمل: برای آموزش گام به گام مصرف یک کالا و یا خدمات ارائه تولید می‌شود. معمولا سوالات کاربران، عناوین این محتواها قرار می‌گیرند.

لیست: لیست بهترین‌ها، فهرست نمایندگی‌ها، چک لیست سئو سایت،… از نمونه‌های بارز این تولید محتوای لیستی هستند که برای گوگل و کاربران بسیار ارزشمند است. سئوسایت راچگونه انجام دهیم؟

راهنمای جامع: به طور کامل به یک حوزه یا موضوع می‌پردازد و به تشریح کامل آن می‌پردازد. راهنمای جامع بهینه‌سازی سئو سایت

گالری: همانطور که از نام آن مشخص است، به گالری تصاویر یا ویدیوهای مرتبط با یک حوزه می‌پردازد. فیلم آموزش سئو، آموزش بهینه‌سازی کدهای سایت به صورت تصویری

اینفوگرافیک: اینفوگرافیک‌ها شامل تصاویری هستند که با متن ترکیب شده‌اند و سبب جذب ترافیک بیشتر برای سایت می‌گردد.

آیا محتوای بصری در سئو تاثیر گذاری است؟

محتوای بصری همیشه تاثیرات مثبتی بر روی سئو می‌گذارد. همیشه سعی کنید باتوجه به حوزه فعالیت کسب و کار، از تعداد مناسبی تصویر و ویدیو در صفحه بهره ببرید. محتوای بصری روی ذهن کاربر اثرگذارتر بوده و از سوی دیگر، زمان ماندگاری کاربر در صفحه را افزایش می‌دهد.

توجه کنید که کیفیت را در اولویت قرار دهید و از بهینه‌سازی شدید تصاویر خودداری نمایید. به عنوان مثال در یک سایت فروشگاهی، در هنگام خرید تصاویر، از اولویت بالایی برای کاربر برخوردار است و نباید به بهانه افزایش سرعت، کیفیت را شدیدا کاهش دهیم.

از سوی دیگر محتوای بصری در وبلاگ و مطالب، از خسته شدن چشم کاربر جلوگیری می‌کند و هرچه این محتواها، اطلاعات بیشتری را به کاربر منتقل سازد، کاربر حس بهتری دریافت می‌کند و درنتیجه اعتمادسازی و تعامل افزایش پیدا می‌کند.

متاتایتل (meta title) در سئو سایت چیست؟

به عنوان یک صفحه که گوگل در نتایج SERP به کاربران نمایش می‌دهد، متاتایتل می‌گویند. درصورتی که پلتفرم سایت شما از نوع وردپرسی است، می‌توانید این قسمت را با استفاده از افزونه یوست مدیریت کنید، در غیراینصورت از برنامه‌نویس کمک بگیرید و به گوگل بگویید که چه عنوانی به کاربران نمایش دهد.

سعی کنید که کلمه کلیدی مدنظر را در ابتدای تایتل قرار دهید. تایتل یا عنوان یک صفحه بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌تواند کاربر را متقاعد کند که روی سایت شما کلیک کند یا خیر. به همین دلیل تاثیر مستقیم روی CTR دارد.

متا دیسکریپشن(meta description) در سئو سایت چیست؟

متا دیسکریپشن یا توضیحات، چکیده‌ای از مفهوم صفحه را به گوگل اعلام می‌دارد. این بخش نیز در نتایج SERP به کاربران نمایش داده می‌شود. برای مدیریت دیسکریپشن، همانند تایتل، در صورتی که از CMS وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید با افزونه یوست و در غیر این صورت از برنامه نویس کمک بگیرید.

سعی نمایید از کلمه کلیدی در توضیحات استفاده کنید. اما آگاه باشید اهمیت این بخش مقداری از تایتل کمتر است، ولی در صورتی که توضیحات خوبی در این قسمت قرار دهید، می‌توانید کاربر را مجاب کنید که روی لینک صفحه شما کلیک کند.

هدینگ (Heading) چیست؟

هدینگ یا سرفصل در صفحات می‌تواند به کاربر و گوگل این سیگنال را برساند که پاراگراف پیش‌رو به چه موضوعی پرداخته شده است. هدینگ‌ها می‌بایست کاملا بدون ابهام و شفاف باشد. هدینگ‌ها از اهمیت بالایی نزد موتورهای جستجو برخوردار هستند و گاهی این هدینگ‌ها را به عنوان تایتل به کاربر نمایش می‌دهند.

فاصله بین دندان ها

۴ بازديد

فاصله بین دندان ها می تواند دلایل بسیاری داشته باشد. شاید یکی از دلایل آن ، بزرگتر بودن فک نسبت به دندان ها یا افتادن زودتر از موقع دندان های شیری در کودکان باشد و یا می تواند دلیل مادرزادی داشته باشد و این اتفاق ممکن است برای هر کدام از دندان ها رخ دهد. دندانپزشک فوق تخصص رشت

•چرا در بعضی افراد فاصله بین دندان ها را شاهد هستیم؟
همان طور که اشاره شد با بزرگتر شدن سن کودک گاهی امکان دارد فک کودک به طور هماهنگ با اندازه دندان هایش رشد نکند و این عدم هماهنگی می تواند مشکلاتی را برای کودک به وجود بیاورد. یعنی فک های بزرگ و دندان های کوچک که باعث ایجاد فاصله افتادن بین دندان ها می شود.
 گاهی رویش تومورها در دهان باعث می شود که بین دندان ها فضاهایی ایجاد شود که در این حالت بهتر است هر چه سریعتر برای انتخاب راه حل مناسب با دندان پزشک خود مشورت کنید.   
گاهی بیماری هایی که لثه ها دارند ، می تواند باعث ایجاد فاصله بین دندان ها شود. یعنی برخی از استخوان هایی که دندان ها را نگه می دارند لق می شوند یا از بین بروند. برای درمان این بیماری باید از نظر پزشک معالج خود مطلع شوید.
بعضی از افراد دندان های پنهان دارند ، یعنی دندانی که علاوه بر آنکه زمان لازم برای رویش آن سپری شده اما هنوز به خارج از فک و استخوان راه پیدا نکرده است. گاهی مشاهده می شود فضا و جای خالی برای این دندان نهفته وجود دارد ولی خود دندان مشاهده نمی شود، پس باید برای پر کردن این فاصله دندانی به پزشک مراجعه و روش درمان را انتخاب کنید.
گاهی مکیدن انگشت هم می تواند فاصله بین دندان ها ایجاد کند.
در بعضی افراد فرنوم (بافتی که لثه و لب ها را به هم وصل می کند ) بسیار از حد معمول خود بزرگ است که می تواند عاملی برای ایجاد فاصله بین دندان ها باشد.
وقتی بین دندان ها فاصله وجود داشته باشد ، شاید برای تمیز کردن فاصله بین دندان ها دچار مشکلاتی شویم . اما می توانیم برای انجام درست و اصولی دهان از غذاهای باقیمانده ، از مسواک های بین دندانی که برای این کار تعبیه شده اند ، کمک بگیریم ، این مسواک ها می توانند به افرادی که از ارتودنسی استفاده می کنند نیز کمک کنند . این مسواک ها در اندازه ها و ابعاد مختلفی در بازار وجود دارند و شما باید با توجه به اندازه فاصله ای که بین دندان هایتان وجود دارد ، آنها را تهیه کنید پس بهتر برای انتخاب مسواک بین دندانی مناسب از پزشک خود راهنمایی بخواهید.
البته شاید این فاصله از لحاظ ظاهری برای فرد مشکلی ایجاد نکند ولی امکان دارد مواد غذایی در این فاصله گیر کنند و یا دندان ها روی هم قرار نگیرند که باعث شود در جویدن غذا ها احساس راحتی نکنیم و یا پوسیدگی هایی را در دندان ها باعث شوند. پس با مراجعه به متخصصین حرفه ای و کارآزموده می توانید به راحتی و در یک جلسه به اصلاح فاصله بین دندان های خود بپردارید . امروزه روش های مختلفی برای اصلاح این عیب وجود دارد . البته فاصله های دندانی در اکثر کودکان با افزایش سن از بین می رود و اگر پزشک معالج تشخیص دهد نیاز به درمان خاصی نیست.
متخصصان این مرکز(کلینیک دندانپزشکیشبانه روزی دکتر یوسف بالوی پور) با توجه به وضعیت ظاهری و نیاز هر فرد ، روش هایی (ارتودنسی نامرئی، روکش لامینت، باندینگ، یا ایمپلنت و... ) را پیشنهاد می دهند. برای درمان فاصله بین دندان ها ابتدا باید علت این فاصله کشف شود و بعد از آن به دنبال راه حل برای آن باشیم.
یکی از نیازهای اساسی در هر جامعه و در هر زمانی ، استفاده از خدمات دندانپزشکی است و به دلیل نیاز گسترده به این خدمات ، هر روزه شاهد پیشرفت های چشمگیر و ارائه راه حل هایی جدید برای مشکلات دهانی و دندانی هستیم.
برای آنکه بتوانیم خدمات دهانیه ایمن و بهداشتی حرفه ای را تجربه کنیم ، نیاز به انتخاب یک کلینیک و هستیم که در آن متخصصان مختلف از قبیل جراهان ، دندانپزشکان ، متخصصان دندانپزشکی ، گرد هم جمع آمده باشند و بتوانند به شما هر نوع خدمات درمانی دهان و درمان را ارائه دهند.

معالجه ریشه دندان

۴ بازديد

بیمارانی که دندانپزشک برای آنها معالجه و درمان ریشه را تشخیص می دهد ،اکثرا دچار اضطراب و نگرانی می شوند.برخی از بیماران هم وقتی دندان دردی به سراغ آنها می آید به جای آنکه به فکر ترمیم ریشه دندان های خود باشند سریع می خواهند از شر دندان خراب خلاص شوند و دندان بیمار را بکشند ! ولی بعد از مدتی به دلیل خالی بودن جای آن دندان و یا هزینه بالای دندان ثابت و... دچار پشیمانی می شوند که ایکاش دندان خود را ، درمان ریشه می کردند.

دندان را می توانیم یک بنای سفت و سخت (مینا ، عاج ، تاج) در نظر بگیریم که در وسط آن یک بافت نرم و زنده ای (پالپ ، عصب) وجود دارد به همین دلیل است که درمان ریشه دندان را با نام هایی از قبیل :
درمان پالپ دندان ، روت کانال ، اندو، عصب کشی و... نیز می شناسند ، در واقع به بیرون آوردن پالپ از داخل تاج و ریشه را درمان ریشه می گویند.
•نشانه های بیماری عصب دندان
درد در هنگام خوردنی های سرد یا گرم ، درد مداوم ، درد در هنگام جویدن و...اما شاید بیمار با وجود داشتن این بیماری ، هیچ دردی را حس نکند.
البته بعد از آنکه پزشک متخصص ، ریشه دندان بیمار را درمان کرد توصیه می شود برای محافظت و داشتن ایمنی بیشتر برای دندان ها و جلوگیری از شکستگی احتمالی بهتر است دندان مورد نظر را روکش کنید.
•عصب کشی در کودکان!
برخی از پدر و مادرها (مخصوصا در گذشته که آگاهی و اطلاعات مثل امروز راحت به دست نمی آمد) عقیده دارند که دندان های شیری کودکانشان مهم نیست و اگر خرابی برای آن ها اتفاق بیفتد بعد از مدتی یک دندان جایگزین به جای آن رشد خواهد کرد.اما امروزه به اهمیت دندان های شیری پی برده اند.
انجام درمان ریشه هم برای کودکان (که دارای دندان های شیری هستند ) و هم بزرگسالان که دندان های دائمی دارند انجام می شود و یک کارعادی و رایج است اما شما با مراجعه به دندانپزشک و نشان دادن دندان آسیب دیده از پزشک خود برای انتخاب نوع درمان راهنمایی می گیرید.زیرا درمان های ریشه مختلفی برای کودکان وجود دارد و پزشک با توجه به نیاز و شرایط کودک، آن را معرفی می کند.
دندانهای شیری می توانند یک الگو ، برای دندان های اصلی باشند تا آنها بتوانند سر جای خود قرار بگیرند و اگر این دندان ها زودتر از موعد خراب و کنده شوند امکان دارد دندان های اصلی کج رشد کنند. یعنی اگر دندان های شیری کودکان مدت بسیاری قبل از زمان بیرون آمدن دندان اصلی از دهانشان کشیده شود، بقیه دندان ها به سمت این فضای خالی منحرف و کج می شوند . همچنین دندان شیری برای یاد گرفتن تلفظ درست کلمات ، به کودک کمک می کنند.
اگر دندان های خراب شیری کودکان در مراحل اولیه درمان نشود می تواند دردهای شدید و ورم های عفونی را برای کودک به وجود بیاورد.
زمانیکه  دندان کودکتان پوسیدگی نشان داد و این پوسیدگی به قسمت های مرکزی دندان کودک رسیده باشد پزشک به کودک شما ، ترمیم ریشه را پیشنهاد می دهد.

مراحل خوشه‌سازی کلمات کلیدی در ابزار کبوتر

۵ بازديد

برای خوشه‌سازی کلمات کلیدی با استفاده از کبوتر، کافی است مراحل زیر را انجام دهید. چگونه سئوسایت را بالا ببریم؟

۳.۱ وارد کردن فایل‌های اکسل

گام اول این است که خروجی‌های اکسلی که از کیوردپلنر و ابزارهای دیگر گرفتیم را وارد ابزار سئو کبوتر کنیم.

۳.۲ انفجار کلمات کلیدی با گوگل ساجست ابزار کبوتر

گام دوم ما منفجر کردن کلمات کلیدی با امکان “گوگل ساجست گروهی” ابزار کبوتر است.

کافی است وارد بخش دریافت گوگل ساجست شوید و روی دکمه کلیک کنید تا برای هزاران کلمه کلیدی شما؛ هزاران گوگل ساجست نیز دریافت شود.

۳.۳ خوشه‌‌سازی به صورت اتوماتیک

ابزار سئو کبوتر برای شما خوشه‌سازی را انجام داد. کافی است وارد بخش خوشه شوید و خوشه‌هایی که به صورت اتوماتیک ساخته شده‌اند را مشاهده نمایید.

۳.۴ مرتب‌سازی خوشه‌ها

شما تا اینجا صدها ساعت جلو افتادید اما هنوز کارهای دیگری نیز نیاز است انجام دهید.

اگر بخواهم بی پرده بگویم؛ مرتب‌سازی خوشه‌ها کار دیگری است که با توجه به پروژه شما وقت و تمرکز زیادی از شما خواهد گرفت. در این مرحله باید ۲ کار مهم انجام دهید:

  1. حذف کلمات بی ارزش: در پروسه یافتن کلمات کلیدی؛ قطعا کلمات بی ارزش زیادی وجود خواهد داشت که باید آن‌ها را حذف کنید.
  2. یکسان‌سازی کلمات کلیدی با هدف جستجوی یکسان: خیلی از کلمات کلیدی که در یک خوشه وجود دارند نیز شبیه به هم هستند و می‌توان یک صفحه را برای تمام آن‌ها ساخت و بهینه کرد.

بعد از پایان این مرحله صفحات شما واقعی می‌شوند. مثلا اگر ۸۰۰۰ کلمه کلیدی داشتید؛ شاید در این مرحله تبدیل به ۲۰۰ صفحه شوند.

بعضی از صفحات که مهم‌تر هستند ده‌ها کلمه کلیدی با هدف جستجوی یکسان نیز خواهند داشت که به آن‌ها اختصاص یافته است.

کیورد تارگتینگ

کیورد تارگتینگ یعنی در هر صفحه قرار است روی چه کلمه کلیدی کار شود.

گام بعدی شما هدف‌گذاری کلمات کلیدی روی صفحات است. در این مرحله گام‌ها زیر را دنبال کنید.

شناخت هدف جستجو و اختصاص با لندینگ‌پیج

قبل از هر چیز باید با بررسی صفحه اول گوگل متوجه شوید هدف جستجوی یک کلمه کلیدی چیست.

مثلا اگر با جستجوی کیورد “خرید لپ‌تاپ” فقط صفحات دسته‌بندی محصولات را مشاهده کنید متوجه می‌شوید؛ فردی که این کلمه را جستجو کرده است به دنبال مشاهده لیستی از لپ‌تاپ‌ها برای خرید است.

بنابراین شما هم باید یکی از دسته‌بندی‌هایتان را برای کیورد خرید لپ تاپ بهینه کنید.

الان وقت آن است با استفاده از ابزار کبوتر SERP را برای هر کدام از کلمات کلیدی بررسی کنید.

۳ نوع لندینگ پیج‌

  1. آرشیو (دسته‌بندی یا تگ محصولات یا مقالات)
  2. صفحه مقاله
  3. صفحه محصول

با توجه به هدف جستجوی کلمه کلیدی یکی از ۳ نوع لندینگ پیج را انتخاب می‌کنیم و اطلاعات لندینگ پیج را (مانند آدرس صفحه، عنوان صفحه و…) در بخش اطلاعات صفحه ابزار کبوتر وارد می‌کنیم.

ساخت برنامه تولید محتوا

حالا باید در گام نهایی؛ تقویم محتوای سایت را درست کنیم.

اولویت‌بندی تولید محتوا

تقویم محتوای اولیه سایت؛ بر اساس اولویت ساخت صفحات درست می‌شود. در این مرحله است که مشخص می‌کنیم استراتژی ما برای شروع کار چیست و چطور قرار است از شروع تا ادامه کار ترافیک را جذب کنیم.

اولویت پیشنهادی من برای ساخت صفحات یک سایت تازه تاسیس

من برای یک سایت تازه تاسیس فروشگاهی اولویت زیر را برای ساخت صفحات پیشنهاد می‌کنم:

  1. آرشیو مقالات و محصولات
  2. محصولات و مقالات
  3. صفحه اصلی

خروجی اکسل تقویم محتوا

حالا وقت آن است که از تقویم محتوا یک خروجی اکسل بگیریم و بر اساس آن صفحات را درست کنیم.

تیم تحریریه دارید؟

اگر تیم تحریریه دارید می‌توانید حرفه ای تر عمل کنید.

می‌توانید در ابزار کبوتر؛ نویسنده تعریف کنید و به آن‌ها دسترسی بدهید. هر نویسنده با دسترسی خود می‌تواند وارد ابزار شود و صفحاتی که باید منتشر کند را مشاهده کند.

الگوریتم‌های مهم گوگل

۵ بازديد

گوگل الگوریتم‌های بسیار زیادی دارد و این الگوریتم‌ها آپدیت و بروزرسانی می‌شوند. یادگیری سئوسایت

بعضی از این الگویتم‌ها الگوریتم‌های هسته‌ای گوگل هستند که مبنای سیستم رتبه‌بندی گوگل هستند و بعضی دیگر در جهت بهبود نتایج جستجو بوجود آمده‌اند.

تعداد زیادی از الگوریتم‌های گوگل ناشناخته هستند. اگر جزئیات این الگوریتم‌ها فاش می‌شد؛ احتمالا خیلی از افراد کیفیت را رها می‌کردند و فقط به دنبال پاس کردن معیار الگوریتم‌ها بودند.

اما تعدادی از الگوریتم‌ها گوگل بسیار مهم هستند و فاش شدن آن ها به کیفیت نتایج جستجو هم کمک می‌کند که در ادامه آن‌ها را نام می‌برم و توضیح کوتاهی از هر کدام می دهم.

  • پاندا: مبارزه با محتوای ضعیف (تکراری، کپی، کوتاه ضعیف)
  • پنگوئن: مبارزه با لینک‌های اسپم، نامربوط یا انکرتکست دقیق بیش از حد
  • هامینگ‌برد: درک معنا و موضوع صفحه و هدف جستجو
  • موبایل‌فرندلی: افت رتبه در صورت عدم وجود نسخه بهینه‌شده برای موبایل
  • رنک‌برین: آنالیز تعامل کاربران با نتایج جستجو و شناخت صفحات با تجربه کاربری قوی و ضعیف
  • Medic: شناخت سایت‌های اتوریتی پایین در موضوعات حساس YMYL (پول شما؛‌ زندگی شما) و بخصوص پزشکی
  • برت: شناخت محتوا با زمینه ضعیف و تخصص پایین
  • کبوتر: ارائه نتایج بر اساس منطقه جغرافیایی در جستجوهای مبتنی بر مکان

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

اولین گام سئو تحقیق کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی فرآیند یافتن، توسعه و هدف‌گذاری کلمات کلیدی روی صفحات سایت است.

امروزه تحقیق کلمات کلیدی از فاز سئو فراتر رفته و حتی در مقاصد بازاریابی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

تحقیق کلمات کلیدی روی تمام کارهای آینده سئو سایت شما تاثیرگذار خواهد بود. به همین علت نیاز است روی این بخش زمان و تمرکز خیلی زیادی بگذارید.

مراحل گام به گام تحقیق کلمات کلیدی

۱. یافتن کلمات کلیدی بذر

گام اول در تحقیق کلمات کلیدی یافتن ایده‌های اصلی است که قرار است از دل آن‌ها هزاران کلمات کلیدی در بیاید و برای شما جذب ترافیک کنند.

به این ایده‌ها کلمات کلیدی بذر می‌گوییم. یکی از دلایلی که به این کلمات کلیدی بذر گفته می‌شود این است که مانند یک بذر رشد می‌کنند و شاخ و برگ می‌گیرند.

مشخصات کلمات بذر

کلمات کلیدی بذر کمی متفاوت از سایر کلمات کلیدی هستند. در ادامه به تعدادی از مشخصات کلمات کلیدی بذر پرداخته‌ایم.

  • ۱ یا ۲ کلمه هستند
  • حجم جستجوی بالایی دارند
  • یک موضوع کلی هستند

هر کسب و کار شاید بین ۵ تا ۱۰ کلمه بذر واقعی داشته باشد. با استفاده از روش‌های زیر کلمات کلیدی بذر را پیدا کنید.

  • طوفان فکری
  • استفاده از گوگل ساجست
  • پرسش از مشتریان
  • سایت رقبا

مثلا اگر سایت شما در حوزه فروش عطر و ادکلن است؛ کلمات بذر شما عطر و ادکلن می‌شوند.

کلمات را در یک برگه یادداشت کنید و وارد فاز بعدی شوید.

۲. توسعه کلمات بذر

کلمات بذر فقط یک نقطه برای شروع است. این کلمات باید پرورش پیدا کنند و به کلمات بیشتری تبدیل شوند.

برای پرورش و توسعه این کلمات نیاز به ابزارهای آنلاین تحقیق کلمات کلیدی داریم. بی‌شک بهترین ابزار برای این کار؛ کیورد پلنر گوگل است.

توسعه کلیدواژه‌ها با ابزار کیورد پلنر گوگل

ابزار کیورد پلنر برای گوگل است و کاملا رایگان است. برای توسعه کلیدواژه‌ها با کیورد پلنر؛ مراحل زیر را پیش می‌رویم.

  1. وارد اکانت کیورد پلنر خودتان شوید یا یک اکانت جدید بسازید.
  2. روی Discover new keyword کلیک کنید.
  3. کلمات بذر را در بخش start with keywords وارد کنید.
  4. منطقه را روی All Location قرار دهید.
  5. زبان را روی فارسی قرار دهید.
  6. روی get results کلیک کنید.

۳. خوشه‌سازی کلمات کلیدی

خوشه‌سازی (Clustering) کلمات کلیدی یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‌های تحقیق کلمات کلیدی است.

خوشه‌سازی یا گروه‌بندی به ما کمک می‌کند؛ کلمات مرتبط به یکدیگر را در یک گروه قرار دهیم و یک استراتژی برای رتبه‌گیری در آن گروه از کلمات تدوین کنیم.

در خوشه‌سازی است که ما ارزش یک گروه از کلمات کلیدی را متوجه می‌شویم و متوجه می‌شویم چقدر باید برای آن کلمه کلیدی تلاش کنیم.

ابزار خوشه‌سازی کلمات کلیدی

برای خوشه‌سازی کلمات کلیدی ابزارهای زیادی وجود ندارد.

معمولا متخصصین سئو خوشه‌سازی کلمات کلیدی را با فایل اکسل انجام می‌دهند. من هم قبلا با نرم افزار اکسل این کار را انجام می‌دادم و کار بسیار خسته‌کننده‌ای بود.

به همین علت تصمیم گرفتم یک ابزار برای این کار طراحی کنم تا این کار را ساده‌تر کند.

ابزار سئو کبوتر

بعد از ماه‌ها تحقیق و کدنویسی موفق شدیم در آکادمی سئو سفینه ابزار سئو کبوتر را برای این کار طراحی کنیم و بعد از آن امکانات دیگری نیز به ابزار سئو کبوتر اضافه کردیم.

با ابزار سئو کبوتر کار خوشه‌سازی صدها برابر ساده‌تر شد.

مصرف شیرین کننده زایلیتول و رابطه آن با سلامت دندان ها

۵ بازديد

زایلیتول در واقع ماده ای شبیه قند طبیعی است . یعنی اگر از بعد مولکولی به آن توجه شود ، اتم هایی مشابه با ساختار قند طبیعی دارد و تنها تفاوت آن در تعداد اتم های آن است  یعنی تعداد آن کمی بیشتر از تعداد اتم های قند طبیعی می باشد . فرق بلیچینگ با ایمپلنت دندان

همان طورکه گفتیم زایلیتول الکل مانند است اما نباید تصور شود که ماده ای مست کننده می باشد. این ماده مشابه شکرجامد است و دارای طعم شیرینی است و نکته مثبت آن نسبت به دیگر شیرین کننده های مصنوعی موجود در بازار ، طعم بهتر و عدم ماندگاری طعم آن در دهان است .

 همچنین افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند می توانند با مشورت از پزشک معالج خود ، نسبت به مصرف این ماده شیرین کننده ، اقدام کنند . مقدار کالری موجود در یک قاشق از این ماده 10 کالری است که در مقایسه با یک قاشق شکر طبیعی که دارای 15 کالری است ، گزینه بهتری به نظر می رسد .

• دندان ها و زایلیتول

طبق تحقیقاتی که تا اکنون در مورد استفاده از زایلیتول صورت گرفته شده است ، به این نتیجه رسیده اند که زایلیتول با داشتن ماده ای خاص از دندان ها در برابر باکتری های موجود در دهان حفاظت به عمل می آورد زیرا باکتری های موجود در دهان باعث شکستن قندهای موجود می شوند و سپس اسید دهان را افزایش می دهند که این افزایش اسیدها در دهان باعث تخریب دندان ها می شود .

• چه خوراکی هایی حاوی ماده زایلیتول است ؟

1. بسیاری از آدامس هایی که امروزه در بازار موجود است حاوی شیرین کننده های مصنوعی از جمله زایلیتول است . استفاده از این آدامس ها ضرری را به سلامت دندان ها وارد نمی کند و حتی می توانند با ترشح بزاق بیشتر در دهان ، جلوی آسیب باکتری هایی که پس از خوردن میان وعده های شیرین به دندان  وارد می کنند را هم بگیرد .

2. در برخی از خمیردندان ها

3. موجود در برخی از دهان شویه ها

امروزه پوسیدگی دندان ها ، بیماری ای قابل پیشبینی است اما هنوز هم عده زیادی از افراد از جمله کودکان به این بیماری مبتلا می شوند . یکی از مهمترین عوامل ایجاد کننده پوسیدگی های دندانی مواد قندی هستند پس بهتر است مصرف آنها را در برنامه غذایی کاهش داد اما نکته ی مسلم این است که این مواد قندی را نمی توان به طور کامل از برنامه غذایی افرد به خصوص کودکان حذف کرد و باید به فکر راه حل های دیگر بود .

• خواص زایلیتول

1. افزایش بزاق دهان و تبدیل محیط دهان به حالت غیر اسیدی

2. کم کردن التهاب در لثه ها

3. کمک به کاهش و پیشگیری از پوسیدگی های دهان و دندان ها

زایلیتول ها به مقدار بسیار کم و به طور طبیعی در طبیعت موجود می باشند ، برخی از مواد که در زیر به آنها اشاره می شود ، شامل این ماده می باشند ، از جمله :

• ذرت

• قارچ

• کاهو

• گیاهانی با برگ پهن

• توت ها

یکی از نیازهای اساسی در هر جامعه ای دسترسی به بهداشت و خدمات درمانی از جمله خدمات دندانپزشکی است .

تبخال و دندان پزشکی

۴ بازديد

تبخال هایی که در اطراف دهان ظاهر می شوند ، یک بیماری ویروسی هستند که به طور موقت به وجود می آیند ، نام ویروسی عامل ایجاد کننده تبخال ها ، هرپس سیمپلکس است . در بدن همه افراد از جمله افراد سالم ، این ویروس به صورت مخفی وجود دارد ولی فقط  در برخی از اشخاص در طول عمرشان ، شاهد ظهور این بیماری هستند . دلیل لق شدن روکش ایمپلنت

• چه عواملی در طول زندگی می توانند این ویروس خفته را بیدار کنند ؟

1. سرما خوردگی ها

2. تب 

3. دوران عادت ماهیانه بانوان

4. استرس ها 

5. ضربه ها

6. جراحی

7. آلودگی هوا

8. کم خوابی

البته عده ای از افراد به اشتباه آلودگی لوازم دندانپزشکی را علت بروز این عارضه می دانند . نکته ی عجیب این است که معمولا تبخال ها همواره در طول زندگی  یک فرد ، همواره مکانی تکراری را برای رویش انتخاب می کنند .

• چگونگی پیدایش تبخال 

1. در مرحله اول  محل رویش ، دچار گزگز می شود .

2. در مرحله بعد شروع به تورم و قرمز شدن می کند .

3. سپس نوبت آشکار شدن تاول ها و زخم های دردناک است .

4. بعد از خشک شدن زخم ها ، قرمزی کوچکی به وجود می آید که بعد از چند روز بدون نیاز به درمان خاصی ، از بین می رود .

اما بیشترین شکایتی که افراد از بروز این بیماری و مخصوصا خانم ها دارند ، بحث زیبایی صورتشان است و می تواند تا زمان خوب شدن این تبخال ها ذهن آنها را به خود مشغول کند.

• برای درمان تبخال ها چه چاره ای می توان اندیشید ؟

1. در اکثر شرایط ، نیاز به انجام کار خاصی نیست و این عارضه خود به خود بعد از صرف مدت زمانی ، درمان می شود .

2. در طول مدت ابتلا به این بیماری می بایست جلسات ملاقات با دندان پزشک خود را لغو کنید و مراحل درمان را برای بعد از بهبودی کامل قرار دهید .

3. باید بیشتر از قبل به بهداشت فردی خود توجه کنید و بهتر است افراد از تماس پوستی با افراد مبتلا شده تا زمان بهبود کامل آنها دوری کنند و تحت هیچ شرایطی در طول این مدت از وسیله های شخصی فرد مبتلا مانند حوله ، شانه و ... استفاده نکنید .

• چرا دندانپزشکان از درمان افراد مبتلا به تبخال تا زمان بهبودی کامل آنها خودداری می کنند ؟

بسیاری از افراد که دچار تبخال می شوند با توجه به تذکر دندانپزشک مبنی بر عدم انجام کار درمان ، کماکان بر خواسته خود اصرار می ورزند اما باید بدانند ویروسی که باعث بروز تبخال در افراد می شود شاید برای افراد سالم مشکلی ایجاد نکند اما در سالمندان ، نوزادان و ...می تواند باعث مشکلات حاد شود . 

دایرکتوری ها

۴ بازديد

عمر دایرکتوری ها به پایان رسیده است؟

دایرکتوری ها وب سایت هایی هستند که دیگر وب سایت های ساخته شده در اینترنت را بر اساس نوع فعالیت، دسته بندی می کنند. شما می توانید برای افزایش رتبه وب سایت خود و بهبود سئو وب سایت اقدام به ثبت سایت خود در این دایرکتوری ها نمایید. اگر شما بتوانید در دایرکتوری های مناسبی وب سایت خود را ثبت کنید، بی شک می توانید رتبه خوبی نیز از گوگل دریافت کنید. یاهو و دی ماز دو وب سایت مناسب برای ثبت سایت می باشند.

میزان محبوبیت دایرکتوری ها در طول زمان کاسته شده است اما هنوز از بین نرفته اند و نوع استفاده از آن ها تغییر یافته است. امروزه از دایرکتوری ها برای بهبود رتبه در سئو محلی و همچنین ساخت لینک استفاده می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دایرکت به معنای هدایت کردن می باشد و واژه دایرکتوری نیز از همین کلمه گرفته شده است و به معنای راهنما یا فهرست کردن می باشد. وب دایرکتوری ها همانند درایو ها، فولدر ها و فایل های یک کامپیوتر عمل می کنند. به این صورت که موتور های جستجو را راهنمایی می کنند که در چه فولدری باید به دنبال کلمه کلیدی باشند. بهترین صفحات تماس باما

دایرکتوری ها در واقع همانند یک دایره المعارف می باشند که دربرگیرنده اطلاعات وب سایت های بسیاری می باشند. سئوکاران نیز برای آن که بتوانند رتبه های خوبی را از گوگل کسب کنند اقدام به دریافت بک لینک از دایرکتوری ها می کنند. نحوه کار وب دایرکتوری ها به چه شکل است؟ تمام وب دایرکتوری ها از نقشه سایت استفاده می کنند که خزنده های گوگل بتوانند صفحات وب سایت را بخوانند و رتبه بندی کنند.

ویژگی های directory

برای آن که بتوانیم یک وب دایرکتوری مناسب پیدا کنیم تا به افزایش رتبه وب سایت ما کمک کند و سئو وب سایتمان بهبود پیدا کند باید دقت کنیم که وب دایرکتوری ویژگی های زیر را داشته باشد:

1. در نتایج گوگل ثبت شده باشد:

دقت داشته باشید که هنگام ثبت لینک وب سایت تان در یک سایت دایرکتوری، آن وب سایت حتما در موتور های جستجو پیدا شود و در رتبه های مناسبی از گوگل قرار گرفته باشد. در غیر این صورت آن سایت اسپم خواهد بود و بهتر است که از آن استفاده نکنید. 

2. سایت ظاهر مناسب داشته باشد:

سایتی که به عنوان دایرکتوری از آن استفاده می کنید، باید ظاهر مناسبی داشته باشند تا کاربر را جذب کنند. در غیر این صورت آن دایرکتوری بی تاثیر در رتبه سئو شما خواهد بود.

3. مرتبط با موضوع وب سایت شما:

دایرکتوری که در آن اقدام به ثبت لینک می کنید، باید با موضوع وب سایت شما هماهنگ و مرتبط باشد. برای مثال اگر وب سایت شما موضوع سرگرمی دارد، بهتر است که از سایت هایی با موضوع علمی لینک بگیرید. 

4. وب سایت های به روز:

بهتر است از وب دایرکتوری هایی لینک بگیرید که محتوا هایی متنوع، به روز و جدید داشته باشند. دایرکتوری هایی که محتوا های قدیمی دارند از نظر کاربران جذاب نیستند.

5. سایت های با لینک فالو:

دقت کنید وب سایت هایی که دارای لینک فالو می باشند بهترین دایرکتوری ها برای ثبت وب سایت تان می باشند. سایت هایی که نوفالو می باشند برای تبلیغات مناسب نیستند و بهتر است که سایت تان را در آن ها ثبت نکنید.

درد دندان چه چیزهایی به شما می گوید؟

۳ بازديد

دندان های زرد؟ لثه های حساس؟ مسائل عمومی دندانپزشکی واقعا چیست؟ وقتی می بینید که یکی از دندان هایتان کج شده است یا اگر در لثه های خود کمی احساس درد کنید معمولا به خود می گویید. آه خوب، احتمالا هیچ چیز نیست.  علت زردشدن دندان پس ازجرمگیری  حداقل این چیزی است که به خودتان می گویید. متأسفانه این مشکلات ظاهرا کوچک ممکن است هشدارهای دندان هایتان به شما باشند.

• تیر کشیدن دندان ها

اگر در یکی یا چند تا از دندان هایتان دچار درد ناگهانی شوید ، ممکن است دچار پوسیدگی دندان یا سوراخ شدن آنها شده باشید. نوع خاصی از باکتری هایی هستند که از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از شکر پدید می آیند ، باکتری ها این قند را به اسید تبدیل می کنند که باعث پوسیدگی دندان ها خواهد شد. 

اگر درد دندان تنها یک بارو فقط در یک زمان اتفاق بیفتد ، احتمالا چیزی برای نگرانی وجود ندارد. اما اگر این درد ممتد باشد، به این معنی است که احتمالا یکی دو هفته دیگر دوباره این درد ادامه پیدا می کند. در این هنگام باید به متخصص دندانپزشک مراجعه کرد.

• درد شدید دندان

یک متخصص دندانپزشکی می گوید درد دندان ها در صورتی خفیف و چیز مهمی نیست که تنها یک یا دو روز طول بکشد. اما اگر درد دندان هایتان بیش تر از یک هفته طول بکشد ممکن است نشانه ای باشد از اینکه شما در هنگام خواب دچار دندان قروچه می شوید و خودتان مطلع نیستید.

• دندان های زرد رنگ

وجود لکه های زرد رنگ در دندان ها تقریبا جای هیچ نگرانی جدی ندارد. زیرا این لکه ها از نوشیدن قهوه، چای ، شراب ، یا دیگر مایعات تیره رنگ به وجود می آیند و استفاده از خمیر دندان های سفید کننده و همچنین مراجعه به دندان پزشک برای جرم گیری تمام این لکه ها را می تواند از بین ببرد.

• دندان های سست و نا مستحکم

اگر احساس شل شدگی در دندان هایتان دارید ، احتمالا به یک دندانپزشک نیاز ندارید تا به شما بگوید یک مشکل بزرگ وجود دارد زیرا مشکلی بسیار واضح پیش روی شماست. بیماری های دهانی باعث از دست رفتن استخوان در اطراف دندان ها و فک شما می شوند.

اگر شما دندان های خود را به درستی تمیز نکنید ، این بدان معنی است که دو بار در روز مسواک نزنید یا روزانه دندان های خود را تمیز نکنید و سالی دوبار به دندانپزشک مراجعه نکنید ، باکتری های داخل دهان شما می توانند باعث به وجود آمدن پلاک هایی روی دندان هایتان شوند و به مرور سلامت آنها را به خطر بیندازد.

• تورم لثه ها و خونریزی آنها

این می تواند در اثر تغییرات هورمونی در دوران بارداری ایجاد شود و یا دلایل دیگر... این مشکل می تواند باعث ایجاد عفونت هایی در داخل دهان شود. اگر این خونریزی ها برای بیش از دو هفته ادامه داشته باشد می بایست برای تشخیص و درمان آن به دندانپزشک مراجعه کنند.

• ایجاد زخم در داخل دهان

این زخم ها معمولا با مصرف غذاهای تند یا خوردن غذا های بسیار داغ و ... ایجاد می شوند. اگر این دردها بعد دو الی سه روز از بین برود بسیار عادی است و هیچ مشکلی را به وجود نمی آورند. اما گاهی برخی از این زخمها می تواند بر اثر کمبود ویتامین A به وجود آورد.

الگوریتم موتور جستجو چیست؟

۵ بازديد

الگوریتم موتور جستجو، فرمول منحصر به فردی است که موتورهای جستجو برای بازیابی اطلاعات خاص از داده ها و تعیین ارزش و اهمیت یک صفحه و محتوای آن استفاده می کنند. رتبه بندی صفحات جستجوی مربوط به هر موتور جستجو بر اساس الگوریتم های به کار رفته در آن، انجام می شود. چگونه سئورا شروع کنیم؟

این الگوریتم ها تمام صفحات ایندکس شده را ارزیابی می کنند و صفحاتی که شایسته قرار گرفتن در نتایج جستجو برای پرس و جوی موردنظر هستند را انتخاب می کنند.

به عنوان مثال، الگوریتم های گوگل (مثل الگوریتم رقص، پاندا، پنگوئن و …) برای ارزیابی و رتبه بندی صفحات از ده ها فاکتور مختلف استفاده می کنند که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مفهوم پرس و جو  درک منظور کاربر و هدف جستجو به کمک کلمات به کار رفته در پرس و جو

ارتباط محتوای صفحه با عبارت کلیدی – درک اینکه آیا صفحه موردنظر به درخواست کاربر پاسخ می دهد یا نه

کیفیت محتوا – تعیین میزان کیفیت اطلاعاتی که صفحه ارائه می دهد. تعداد و کیفیت بک لینک ها نیز از عوامل تاثیر گذار هستند.

میزان کاربردی بودن صفحه – کیفیت صفحه از لحاظ نکات فنی مثل طراحی ریسپانسیو، سرعت صفحه، امنیت و …

الگوریتم های موتور های جستجو چه تاثیراتی روی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می گذارند؟

بهینه سازی موتور جستجو، بخش مهمی از استراتژی های بازاریابی آنلاین است چون در صورتی که به درستی انجام شود، می تواند ترافیک بیشتری را به سمت صفحات وبسایت شما هدایت کند.

در واقع به مجموعه تمام اقدامات و تکنیک هایی که صاحبان وبسایت برای بهبود رتبه صفحات خود در نتایج جستجو انجام می دهند، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) گفته می شود.

اگر بخواهیم توصیف ساده ای از سئو داشته باشیم، می توانیم بگوییم که همه استراتژی های سئو، حول ۳ محور مهم می چرخند:

  1. بهینه سازی فنی سایت
  2. ارائه محتوای عالی
  3. بک لینک های باکیفیت

اکنون که با مفهوم و کاربرد سئو آشنا شدیم، نوبت به بررسی تاثیرات الگوریتم های موتور جستجو روی سئو می رسد:

ارتباط

موتورهای جستجو برای بررسی میزان ارتباط پرس و جو با محتوای صفحه به جستجوی تعداد تکرار و چگالی کلمات کلیدی در آن محتوا می پردازند. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان، چند جمله اول محتوا و تیترها باعث می شود که آن صفحه رتبه بهتری نسبت به سایر سایت های داشته باشد. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی نیز یک سیگنال منفی برای الگوریتم موتور جستجو است و می تواند به رتبه بندی آن صفحه لطمه بزند.

فاکتورهای موتورهای جستجو

هر یک از موتورهای جستجو، الگوریتم ها و مجموعه قوانین مختلفی را برای نحوه ارزیابی و پردازش صفحات استفاده می کنند و همین باعث می شود که نتایج مربوط به موتورهای جستجو متفاوت باشد. قوانین پنالتی شدن سایت به خاطر Keyword stuffing (تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در محتوا) و تعداد سایت های ایندکس شده از فاکتورهای تعیین صفحات نتایج جستجو است.

سئوی خارجی (Off-Page)

فاکتورهای سئوی خارجی (مثل، هایپرلینک و نرخ کلیک) به الگوریتم موتورهای جستجو کمک می کند که رتبه یک صفحه را تعیین کنند. اندازه گیری نرخ کلیک باعث می شود که موتور جستجو اطلاعات بیشتری در مورد تعداد بازدید، مدت زمان حضور کاربر در صفحه و کلماتی که کاربران جستجو می کنند، به دست بیاورد. ضعیف بودن این فاکتورها می توانند ترافیک سایت و رتبه بندی سئو را کاهش دهند.

اگر درک بهتری از نحوه کار الگوریتم های جستجو و نقش آنها در سئو داشته باشید، دستیابی به نتایج دلخواه خود در موتور جستجو کار راحت تری خواهد بود.