شرایط ثبت شرکت خارجی، شعبه و نمایندگی در ایران چیست ؟

۴ بازديد
برخلاف سرمایه گذاری مستقیم خارجی که متعالی ترین نوع فعالیت یک شرکت فراملی است ، اخذ کارت بازرگانی فروش محصولات و بازاریابی در ورای مرزهای کشور از طریق شعبه یا نمایندگی از جمله کم ترین نوع فعالیت شرکت های خارجی محسوب می شود. لذا با توجه به آن که بسیاری از شرکت های خارجی در نقاط مختلف جهان ، از جمله در ایران ، با توسل به چنین روش هایی به فعالیت مشغول می باشند و در حقوق ایران نیز مقولاتی بدین گونه حضور اختصاص یافته است، در مقاله حاضر ضمن بررسی تاریخچه ثبت شعبه ها و نمایندگی ها در ایران ، به شرایط ثبت آن ها می پردازیم .

شعبه ها و نمایندگی های شرکت های خارجی ازسالیان قبل از انقلاب اسلامی در ایران با ثبت در اداره ثبت شرکت ها به صورت قانونی به فعالیت در کشور ایران می پرداختند. بعد از انقلاب اسلامی و تصویب اصل 81 قانون اساسی که دادن امتیاز تشکیل شرکت ها در امور تجاری، صنعتی، کشاورزی ، معادن و خدمات به خارجیان را ممنوع اعلام می نمود، اداره فوق الذکر از به ثبت رساندن شعب و نمایندگی های شرکت های خارجی امتناع نمود و لذا فعالیت آن ها در کشور ایران با مشکل مواجه گردید. این امر سبب شد نخست وزیر وقت ( شهید رجایی ) طی نامه ای به دلیل آن که برخی از وزارتخانه ها و موسسه های دولتی در رابطه با بهره گیری از متخصصان خارجی ناگزیر به انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی بودند و دست کم جهت تعیین اقامتگاه قانونی آنان ثبت شرکت های مزبور لازم به نظر می رسید، از شورای نگهبان امکان ثبت کردن شرکت های مزبور را استعلام نماید.شورای نگهبان در پاسخ به سوال مزبور امکان ثبت شرکت های خارجی را که با دستگاه های دولتی ایران قرارداد قانونی منعقد نموده بودند ، مورد پذیرش قرار داد و این امر را برخلاف اصل 81 قانون اساسی ندانست. نظر شورای نگهبان در این خصوص منجر به آن شد تا اداره ثبت شرکت ها تنها با ثبت آن دسته از شرکت های خارجی که موفق به انعقاد قراردادی با دستگاه های دولتی شده بودند، موافقت و از ثبت مابقی خودداری نماید. با این حال چون به دلایل مختلف لزوم ثبت کردن شرکت های خارجی ضروری به نظر می رسید، دولت لایحه ای را تقدیم مجلس نمود تا شرایط ثبت شرکت های خارجی را از طریق تصویب ماده واحده ای فراهم آورد. به رغم آن که در لایحه اولیه طرح مزبور هیچ گونه اشاره ای به تصویب آیین نامه اجرایی آن توسط هیات وزیران نگردیده بود، در جریان تصویب قانون مزبور این موضوع مطرح و به شکل تبصره ای به همراه قانون آن با اکثریت آرا به تصویب رسید.
قانون اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی، مصوب 21 آبان ماه 1376 به موجب ماده واحده ای چنین مقرر می نماید : " شرکت های خارجی که در کشور محل ثبت خود شرکت قانونی شناخته می شوند ، مشروط به عمل متقابل از سوی کشور متبوع ، می توانند در زمینه هایی که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود در چهارچوب قوانین و مقررات کشور به ثبت شعبه یا نمایندگی خود اقدام کنند. تبصره – آیین نامه اجرایی این قانون بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی با هماهنگی سایر مراجع ذیربط به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید . "
همان گونه که ملاحظه می شود ، به موجب قانون فوق برای ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی چهار شرط وجود داردد. شرط نخست این که شرکت خارجی در کشور محل ثبت خود شرکت قانونی شناخته شود. بدین معنا که طبق موازین حقوقی کشور متبوع خود تشکیل شده باشد و در آن کشور دارای شخصیت حقوقی باشد. شرط دوم در خصوص عمل متقابل است. به عبارت دیگر، اگر ثبت شرکت های ایرانی در کشور متبوع شرکت خارجی که تقاضای ثبت در کشور ایران را دارد، امکان پذیر نباشد، ثبت کردن شرکت خارجی در کشور ایران میسر نخواهد بود. شرط سوم مربوط به زمینه های فعالیت شرکت خارجی در ایران است. به موجب بند 8 ماده 6 نظامنامه اجرایی قانون ثبت شرکت ها، شرکت خارجی باید در اظهارنامه ثبت معین نماد که شرکت به چه نوع امور صنعتی یا تجاری یا مالی در ایران مبادرت خواهد کرد. ثبت کردن شرکت خارجی در صورتی امکان پذیر می باشد که زمینه فعالیتی شرکت در اموری باشد که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین و پذیرفته گردیده است. مضاف بر این که به رغم عدم صراحت قانونی ، آن ها نمی توانند به عملیاتی سوای آن چه که در اساسنامه آن ها پیش بینی شده است، اقدام بنمایند. شرط چهارم عبارت است از این که ثبت کردن شرکت خارجی در چارچوب قوانین و مقررات کشور ایران صورت گیرد. به عبارت دیگر، شرکت خارجی به موجب قوانین حاکم ، از جمله قوانین راجع به ثبت شرکت ها و نظامنامه اجرای قانون ثبت شرکت ها به ثبت برسد.
جهت آشنایی با آمار شعبه ها و نمایندگی های ثبت شده در کشور ایران ( سرزمین اصلی ) شایان ذکر است ، طبق آمار ارائه شده از سوی اداره ثبت شرکت ها در سال 1378 : 42 مورد ، در سال 1379: 44 مورد ، در سال 1380: 45 مورد، در سال 1381 : 75 مورد، در سال 1382 : 71 مورد، در سال 1383 : 85 مورد، در سال 1384: 74 مورد، در سال 1385 : 61 مورد و در سال 1386 : 40 مورد شعبه شرکت خارجی به ثبت رسیده است که در مجموع 74 مورد از آن ها تا پایان سال 1386 منحل گردیده است . با این حال تاکنون تنها 4 مورد نمایندگی شرکت خارجی در سال 1383 به ثبت رسیده است که 2 مورد آن در سال 1384 منحل شده است.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/



همان گونه که ملاحظه می شود ، آمار فوق نشان می دهد که تا به امروز تعداد زیادی شعبه شرکت خارجی به ثبت رسیده است، حال آن که تعداد نمایندگی های ثبت شده به اندازه ای نادر است که جای تامل و بحث دارد. به هر حال طبق اظهارات مسئولان اداره مزبور، اداره مربوطه به دلیل نواقص قانونی به ثبت نمایندگی های شرکت های خارجی در ایران تمایل ندارد.

فواید سنگ عقیق زرد – خواص Yellow Agate – خاصیت درمانی

۲ بازديد
خلاصه‌ فواید
  • تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس .
  • تقویت روابط عاطفی .
  • جلب خوش شانسی و موفقیت .
  • کمک به بهبود مشکلات گوارشی .
  • کاهش استرس و اضطراب .
  • تقویت سیستم ایمنی بدن .
  • تقویت انرژی و نشاط .
  • تسکین درد .
  • افزایش تمرکز و هوشیاری .
 

فواید سنگ عقیق زرد – خواص Yellow Agate – خاصیت درمانی

 

Agate این نام از واژه یونانی Agathè گرفته شده است و به نوبه خود از صفت agathos به معنی خوب گرفته شده است . تشخیص سنگ آکوامارین بنابراین به معنای خوب و با فضیلت است .

عقیق از انواع کوارتز است ، سنگی درخشان با سایه های مختلف رنگی .

در کریستالوتراپی ، خاصیت محافظت از خود در برابر محیط زیست نسبت داده می شود .

در حالی که در روایت های تاریخی کهن ، نشان دهنده گنج شنوایی است .

نوعی کلسدونی است که دارای ویژگی نوارهای رنگی در نواحی متضاد است .

مسلمانان انگشتر عقیق بر دست میکنند زیرا اعتقاد دارند برکت میدهد و محافظت میکند و ثواب دارد و باعث خوشبختى میشود .

برخی برای رفع فقر، حفظ جان و مال و افزایش رزق و روزی ، در روز 29 فروردین ، برخی از اسامی اعظم الهی را بر پشت آن حک می کنند و آن را شرف الشمس مینامند .

خواص سنگ عقیق زرد – فواید Yellow Agate – خاصیت

خواص سنگ عقیق زرد – فواید Yellow Agate – خاصیت .

اثرات فیزیولوژیکی نور زرد آن مطابق با چرخ خورشید است .

تا اثرات روانی را کاهش دهد .

چینی ها معتقدند رنگ زرد یک رنگ نجیب است که نماد قدرت و ثروت است . رنگ زرد آن تأثیر مثبتی بر افزایش عزت نفس افراد دارد .

اساسا عقیق یک سنگ عنصر زمین و همچنین یک سنگ معنوی است .

بنابراین فرد را قادر می سازد تا تجربیات معنوی خود را به واقعیت روزمره خود بیاورد .

اعتقاد بر این است عملکردهای ذهنی را تقویت می کند و می تواند در مورد چشم انداز ثبات کمک کند .

رنگ زرد آن از جمله تقویت اراده ، تمرکز ، حافظه و منطق را داراست .

همچنین گفته می شود که به مشکلات پوستی مانند اگزما کمک می کند .

همچنین اعتقاد بر این است که سلامت و تندرستی را به ارمغان می آورد .

فواید سنگ عقیق زرد – روایات تاریخی و افسانه ها

تا باعث تقویت و تحریک ثبات درونی ، خونسردی شود .

خواص گرم و محافظ آن باعث ایجاد امنیت و اعتماد به نفس می شود . سایر مزایای عقیق عبارتند از :

به کودکان کمک می کند بر ترس های خود غلبه کنند .

به متابولیسم ، سم زدایی ، دمای بدن ، بازسازی و سلامتی کمک می کند .

از اشعه ایکس محافظت می کند

از اشعه ایکس محافظت می کند .

برای کشاورزان و کسانی که علاقه مند به رشد گیاهان هستند مفید است .

برای خلاص شدن از شر خشم و تلخی درونی ، استرس مفید است .

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

تا اعتماد به نفس را تقویت کنیم و با التیام خشم ، ایجاد عشق ، و دادن شهامت برای شروع دوباره ، درد را تسکین دهیم .

اگر در یک گردنبند طلا قرار گیرد ، عقیق متابولیسم کند را تسریع می کند . 

عوارض و مضرات ایمپلنت دندان؛ آیا ایمپلنت عوارض دارد؟

۳ بازديد

ایمپلنت دندان برای این افراد خطر عوارض بیشتری دارد!

به طور کلی اکثر افراد می‌توانند برای پر کردن جای خالی دندان‌های خود از ایمپلنت استفاده کنند و عوارض جدی برای آنها به وجود نیاید.بهترین دکترایمپلنت در رشت اما استثنا‌هایی نیز وجود دارند که در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم:

  1. به طور کلی برای ایمپلنت دندان محدودیت سنی وجود دارد، یعنی زمانی که رشد استخوان فک هنوز ادامه دارد، سن مناسبی برای انجام این درمان نیست. معمولا تا قبل از 20 سالگی، ایمپلنت دندان توصیه نمی‌شود.
  2. انجام ایمپلنت برای مبتلایان دیابتی نیز قابل انجام است. اما برای آن دسته از افرادی که دیابت کنترل نشده دارند، این کار توصیه نمی‌شود؛ زیرا می‌تواند بیماری لثه و عفونت را به دنبال داشته باشد.
  3. توصیه می‌شود مادران باردار تا به دنیا آمدن فرزندشان کاشت ایمپلنت دندان را به تعویق بیندازند، زیرا می‌تواند عوارضی را برایشان به دنبال داشته باشد.
  4. افرادی که تحت درمان رادیوتراپی هستند، باید تا پایان دوره درمانی خود از انجام ایمپلنت خودداری کنند. زیرا اشعه رادیوتراپی با داشتن اثرات سمی مانع از بهبود بافت‌های لثه می‌شود.
  5. افرادی که تحت شیمی درمانی هستند، ایمنی بدنی ضعیفی دارند، بنابراین به سادگی دچار عفونت می‌شوند.
  6. انجام ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری مطلوب و موفقیت آمیز نخواهد بود، زیرا احتمال عفونت به میزان بالایی در این افراد وجود دارد.

معایب ایمپلنت دندان

علی رغم اینکه ایمپلنت دندان دارای فواید بسیاری است، اما معایبی نیز دارد که در زیر به بررسی کامل آنها می‌پردازیم:

  1. هزینه بالا درست است که ایمپلنت دندان هزینه بالاتری نسبت به روش‌های دیگر جایگزینی دندان دارد، اما با در نظر گرفتن فواید بی‌شمار و دائمی بودن آن می‌توان گفت که هزینه ایمپلنت دندان مقرون به صرفه است. در واقع هزینه‌های جانبی روش‌های دیگر نسبت به این روش ممکن است بیشتر هم شود.
  2. نیاز به انجام جراحی مجدد جراح برای قرار دادن ایمپلنت درون استخوان فک، حفره کوچکی را در آن ایجاد می‌کند. پس از اینکه ایمپلنت با استخوان فک جوش خورد، برای برداشتن لثه و قرار دادن اباتمنت، جراحی دیگری صورت می‌گیرد. جراحی با توجه به تزریق بی‌حسی، دردی به همراه نخواهد داشت. با توجه به نظر بیماران، درد جراحی ایمپلنت همانند پر کردن دندان در نظر گرفته شده است. البته گاهی اوقات ممکن است روشی از ایمپلنت استفاده شود که دیگر نیازی به جراحی مجدد نداشته باشد. به عنوان مثال در ایمپلنت فوری، معمولا اباتمنت در همان جلسه اول قرار داده می‌شود و دیگر نیازی به جراحی و قرار دادن آن در آینده نیست.
  3. زمان بهبودی طولانی یکی دیگر از معایب کاشت دندان با این روش، دوره نقاهت نسبتا طولانی آن است. زمان جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک بین 3 تا 6 ماه طول می‌کشد که بعد از آن، مرحله نهایی کاشت ایمپلنت انجام می‌شود.
  4. عدم موفقیت کاشت ایمپلنت اگر قبل از کاشت ایمپلنت، شرایط بیمار کامل و درست بررسی نشده باشد و دندانپزشک تخصص و مهارت کافی را برای این کار نداشته باشد، در این صورت ممکن است در کوتاه مدت و یا بلند مدت نتیجه مطلوب به دست نیاید.
    زمانی که تراکم استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت وجود نداشته باشد، ایمپلنت به درستی با استخوان جوش نمی‌خورد و ممکن است لق شود و یا از جای خود بیفتد. اما می‌توان گفت که در صورت رعایت نکات مراقبتی، میزان موفقیت ایمپلنت بالای 95 درصد خواهد بود.
  5. نیاز به تعویض تاج دندانی ممکن است بعد از گذشت چند سال، رنگ تاج دندانی عوض شود که در این صورت نیاز به تعویض آن است. البته این را در نظر داشته باشید که تعویض تاج دندان، خیلی راحت قابل انجام است.

 عوارض ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندان با توجه به اینکه نیاز به جراحی دارد، مطمئنا با یکسری عوارضی نیز همراه خواهد بود. همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، عوارض بعد از ایمپلنت در خیلی از موارد جای نگرانی ندارند. اما برخی از آنها نیاز به اقدامات به موقعی دارند. در ادامه مهم‌ترین عوارضی که بعد از کاشت ایمپلنت با آنها مواجه می‌شوید را معرفی کرده‌ایم:

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. عفونت در محل کاشت ایمپلنت

     ممکن است در حین جراحی و یا بعد از آن، عفونت در محل کاشت ایمپلنت به وجود بیاید. در واقع مواردی مانند بیماری‌های سیستم ایمنی، سیگار کشیدن و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان سبب عفونت می‌شوند.
  2. جابه‌جایی ایمپلنت

     احتمال بروز این عارضه در حین کاشت ایمپلنت فوری بیشتر وجود دارد. در واقع زمانی که ایمپلنت با استخوان جوش نخورده باشد و تاج دندان روی آن قرار بگیرد، این اتفاق می‌افتد. در این زمان، با بالا رفتن فشار وارد شده روی ایمپلنت، احتمال عدم موفقیت افزایش می‌یابد.
  3. عدم تراکم استخوان کافی

     در صورتی که دندانپزشک مهارت کافی نداشته و ایمپلنت را بدون در نظر گرفتن میزان تراکم استخوان انجام داده باشد، استخوان و ایمپلنت به درستی جوش نمی‌خورند و احتمال لق شدن و از دست رفتن آن وجود دارد.
  4. واکنش‌های آلرژیک

     در موارد بسیار نادر، برخی از موارد به تیتانیوم و یا فلز به کار رفته در ایمپلنت، حساسیت نشان می‌دهند. در این صورت علائمی مانند تحلیل لثه، خارش و یا تب مشاهده خواهد شد.
  5. عفونت ایمپلنت یا پری ایمپلنتایتیس

     یکی دیگر از عوارض احتمالی این روش، عفونت ایمپلنت است. این ضایعه التهابی که در برگیرنده بافت اطراف ایمپلنت است، باعث تحلیل و از دست رفتن استخوان اطراف ایمپلنت می‌شود. زمانی که بافت استخوان از بین می‌رود، قدرت نگهداری آن را نداشته و ایمپلنت از دست می‌رود.
  6. درد و احساس ناراحتی

     به طور معمول بعد از انجام هر جراحی، مقداری درد و ناراحتی برای بیمار ایجاد خواهد شد. احتمال باقی ماندن احساس درد و ناراحتی تا حدود 3 تا 5 روز وجود دارد که با مصرف دارو‌های مسکن تجویز شده توسط دندانپزشک، کاهش می‌یابد.
  7. کبودی و تورم اطراف ناحیه عمل

     در روز‌های اول ریکاوری، تورم و کبودی‌های سیاه رنگ و آبی در اطراف ناحیه‌ای که مورد جراحی قرار گرفته، ایجاد می‌شوند که به مرور زمان از بین خواهند رفت.
  8. خونریزی خفیف بعد از عمل جراحی

     خونریزی بعد از جراحی طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. اما باید توجه داشته باشید که با مراقبت‌های لازم،‌ مانع از ایجاد عفونت در آن ناحیه شوید.

ملاک تشخیص شرکت ایرانی از شرکت خارجی در قانون ثبت شرکت ها

۵ بازديد

ملاک تابعیت

قانون تجارت ایران تابعیت شرکت های تجاری را مبتنی بر اقامتگاه ( مرکز اصلی ) دانسته و در ماده 591 قانون تجارت مقرر داشته است : " اشخاص حقوقی، تابعیت مملکتی را دارند که اقامتگاه آن ها در آن مملکت است " . اخذ کارت بازرگانی با توجه به اینکه قانونگذار در ماده 590 همان قانون ، ملاک اقامتگاه را نیز مرکز امور اداری شرکت قرار داده است در نتیجه شرکت های تجاری تابعیت کشوری را خواهند داشت که مرکز اداری یا اصلی شرکت در آن کشور قرار دارد. مطابق ضابطه فوق، تابعیت شرکت های تجاری اعم از ایرانی و خارجی، به راحتی قابل تعیین است و ماده مزبور علی رغم اختصار، جامع می باشد و با استفاده از آن به راحتی می توان تابعیت تمامی شرکت های تجاری را مشخص نمود.
بنابراین از توجه به ماده فوق روشن می شود که قانونگذار در تعیین ضابطه تابعیت شرکت های تجاری توجهی به تابعیت شرکای شرکت و همچنین مبنع تامین مالی شرکت ننموده است و بر همین اساس ممکن است همه شرکای یک شرکت تجاری تابعیت بیگانه را داشته باشند ولی به دلیل اقامت شرکت در ایران، شرکت ایرانی محسوب شود یا ممکن است اکثر سرمایه شرکت، به وسیله اتباع خارجی تامین شده باشد ولی به دلیل اینکه اقامتگاه شرکت در ایران است شرکت ایرانی محسوب شود.
البته باید توجه کرد که قانونگذار در ماده یک قانون ثبت شرکت ها مصوب 1310، در مقام معرفی شرکت ایرانی دو شرط برای آن مقرر نموده است. شرط اول آن است که شرکت در ایران تشکیل شده باشد و شرط دوم نیز این است که مرکز اصلی شرکت در ایران باشد. ماده مزبور مقرر داشته است : " هر شرکتی که در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن در ایران باشد شرکت ایرانی محسوب است . "
از توجه به ماده مزبور روشن می شود که ضابطه مقرر در این ماده فقط ضابطه تشخیص شرکت ایرانی از شرکت های خارجی است و هرگز به عنوان یک ضابطه کلی تابعیت نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد و ضابطه مقرر در ماده فوق فقط تا این اندازه کاربرد دارد که می توان با استفاده از آن تابعیت ایرانی شرکت را تشخیص داد ولی اگر شرکت تجاری یکی از دو شرط مقرر در ماده را نداشته باشد به طور طبیعی چنین شرکتی ایرانی محسوب نشده ولی نمی توان تابعیت خارجی او را مشخص کرد.
نکته قابل توجه این است که از مقایسه دو ماده 591 ق. ت و ماده یک قانون ثبت شرکت ها 4 فرض قابل تصور است که از این 4 فرض در سه فرض نتیجه اعمال هر دو قانون واحد است ولی در یک فرض متفاوت است. فرض اخیر ناظر به شرکتی است که در ایران اقامتگاه دارد یا به تعبیر دیگر مرکز اصلی آن در ایران می باشد ولی محل تشکیل آن ایران نباشد. چنین شرکتی به موجب ماده 591 ق. ت ایرانی محسوب می شود ولی مطابق ماده یک قانون ثبت شرکت ها این شرکت ایرانی محسوب نخواهد شد.

اما سه فرض دیگر که نتیجه اعمال هر دو قانون یکسان بوده عبارتند از :
فرض اول- شرکتی در ایران تشکیل ولی مرکز اصلی آن خارج از کشور باشد بدون تردید چنین شرکتی مطابق هر دو قانون ایرانی محسوب نخواهد شد.
فرض دوم- شرکتی در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن نیز در ایران باشد بدیهی است که چنین شرکتی مطابق هر دو قانون ایرانی محسوب خواهد شد.
فرض سوم- شرکتی در خارج از ایران تشکیل و مرکز اصلی آن نیز در خارج از ایران باشد چنین شرکتی نیز مطابق هر دو ضابطه ، شرکت ایرانی محسوب نشده و شرکت خارجی شمرده می شود.
موردی که قابل طرح بوده این است که با توجه به تفاوت نتیجه اعمال هر یک از دو قانون فوق، کدام قانون در تعیین تابعیت شرکت های تجاری باید ملاک عمل قرار گیرد ؟
یکی از حقوقدانان سعی نموده تا بین دو قانون جمع نمایند. بدین ترتیب که به نظر ایشان ملاک تابعیت در شرکت های تجاری ایرانی ( دسته ای از اشخاص حقوقی ) ضابطه مقرر در ماده یک قانون ثبت شرکت ها می باشد ولی ملاک تابعیت در سایر اشخاص حقوقی خارجی اعم از تجاری و غیرتجاری فقط یک ضابطه حاکم است و آن نیز ضابطه مقرر در ماده 591 ق. ت می باشد. عبارت حقوقدان مزبور به این ترتیب است : " ... به دیگر سخن ، هر شخص حقوقی که اقامتگاه آن ایران باشد ایرانی است مگر آنکه این شخص حقوقی از نوع تجاری باشد که در این صورت برای ایرانی تلقی شدن بایستی در ایران هم تاسیس شده باشد. همچنین در مورد اشخاص حقوقی خارجی صرفنظر از آنکه تجاری یا غیرتجاری باشند معیار تشخیص تابعیت چنین اشخاصی، کشور اقامتگاه آن ها است ... " .
مهم ترین ایرادی که بر دیدگاه فوق وارد بوده این است که ضابطه تابعیت در اشخاص حقوقی ایرانی با خارجی متفاوت گردیده است و حال آنکه اقتضای اصول و قواعد حقوقی این است که بر هر دو ملاک واحدی حاکم باشد.
حقوقدان مزبور سپس اعلام نموده اند که اعمال ماده 591 ق. ت و ماده یک قانون ثبت شرکت ها خلاء تعیین تابعیت اشخاص حقوقی که در کشور دیگری تاسیس شده ولی در قلمرو ایران اقامت دارند را بدون راه حل گذاشته است و در نتیجه برای رفع این مشکل، قضات باید به قواعد حل تعارض توسل جویند.
به نظر می رسد با توجه به اینکه ماده 591 ق. ت بیانگر قاعده حل تعارض ایران در مقام تعیین تابعیت اشخاص حقوقی می باشد با اعمال آن هیچ خلاء قانونی وجود نخواهد داشت تا برای رفع آن قضات به قواعد حل تعارض توسل جویند. زیرا قاضی ایرانی با هر شخص حقوقی یا شرکت تجاری مواجه باشد اگر اقامتگاه آن ها در ایران باشد چنین شرکتی ایرانی محسوب می شود ولی اگر اقامتگاه آن در خارج از کشور باشد ، چنین شرکتی ایرانی نبوده و تابعیت کشوری را خواهد داشت که اقامتگاه آن در آن کشور می باشد.
نکته قابل توجه در عبارت حقوقدانان مزبور این است که برای خروج از مشکل، قضات را سفارش به استفاده از قواعد حل تعارض نموده اند. سوال این است که کدام قاعده حل تعارض در این خصوص مورد نظر بوده است ؟ آیا قاعده ای جامع تر از قاعده حل تعارض مندرج در ماده 591 ق. ت وجود دارد ؟
برخلاف دیدگاه فوق برخی ازحقوقدنان اعتقاد دارند که با تصویب ماده 591 ق. ت در سال 1311، ماده یک قانون ثبت شرکت ها که مصوب 1310 بوده نسخ و از درجه اعتبار ساقط گردید و امروزه در مورد تابعیت تمامی اشخاص حقوقی اعم از تجاری و غیرتجاری، فقط ملاک مقرر در ماده 591 ق. ت حاکم خواهد بود.

در مورد دیدگاه فوق ایراد قابل تصور آن است که در دیدگاه مزبور فقط به تاریخ تصویب دو قانون تجارت و ثبت شرکت ها توجه شده و به دلیل موخر بودن قانون تجارت، ماده یک قانون ثبت شرکت ها منسوخ تلقی گردیده است و حال آنکه ناسخیت قانون موخر نسبت به قانون مقدم ناظر به موردی است که هر دو قانون ( مقدم و موخر ) از یک نوع باشند یعنی هر دو عام یا هر دو خاص باشند ولی اگر یکی عام و دیگری خاص باشند در این صورت از قاعده تخصیص استفاده می شود در ارتباط بین دو قانون فوق اگر قدری توجه شود روشن می شود که قانون ثبت شرکت ها خاص و قانون تجارت ( ماده 591 ق. ت ) عام بوده و قانون عام موخر ناسخ قانون خاص مقدم نمی شود مگر اینکه در قانون عام به آن تصریح شده باشد که در خصوص مورد چنین تصریحی وجود ندارد.
بنابراین با توجه به اینکه اشخاص حقوقی مذکور در ماده 591 ق. ت اطلاق داشته و همه اشخاص حقوقی اعم از تجاری و غیرتجاری و همچنین ایرانی و غیرایرانی را شامل است ولی ماده یک قانون ثبت شرکت ها فقط یک دسته از اشخاص حقوقی یعنی شرکت های تجاری ایرانی را شامل می شود لذا 591 ق. ت غیر از شرکت های تجاری ایرانی شامل تابعیت همه اشخاص حقوقی خواهد بود. ولی ملاک تابعیت شرکت های ایرانی همان است که در قانون ثبت شرکت ها ذکر شده است.
برخی از حقوقدانان ملاک تابعیت مذکور در ماده 591 ق. ت یعنی اقامتگاه اداری یا مرکز اصلی را دارای این ایراد مهم و اساسی دانسته اند که این ضابطه ، حیله یا تقلب نسبت به قانون را تسهیل می کند در حالی که سایر ضابطه ها ( تابعیت شرکا، محل جمع آوری سرمایه، محل تشکیل و محل فعالیت شرکت ) همگی کیفیاتی هستند که قابل تطبیق با واقع می باشند و موسسین نمی توانند آن ها را تصنعی به وجود آورده و به دلخواه خود قانون صلاحیت دار را انتخاب کنند. به نظر حقوقدانان مزبور حیله و تقلب نسبت به ضابطه مذکور در ماده 591 ق. ت به دو صورت قابل تحقق است. صورت اول آن است که در اساسنامه قید کنند که اقامتگاه شرکت من باب مثال ایران است ولی در عمل یک ظاهر بی حقیقت از آن درست کنند مثلاَ یک منشی مسلوب الاختیار به تهران اعزام دارند و یا آن که پرونده های تشکیل شرکت را در این شهر نزد وکیلی بسپارند که البته در این صورت با کشف واقع، قانون اقامتگاه مجازی ( مانند تهران در مثال فوق ) اجرا نمی شود.

صورت دوم حیله و تقلب آن است که ادارات اصلی شرکت را در همان مملکتی قرار دهند که جلسات هیات مدیره و مجامع عمومی در آن جا تشکیل می شود و حال آنکه منشا سرمایه، موضوع شرکت تابعیت اکثر سهامداران بستگی به مملکت دیگر دارد. حقوقدانان مزبور سپس تصریح کرده اند که در نظام حقوقی فرانسه برای جلوگیری از اعمال تقلب نسبت به ضابطه اقامتگاه اداری محاکم سیستم کنترل را اعمال می نمایند. منظور از سیستم کنترل این است که برای تشخیص تابعیت شرکت باید معلوم گردد که گردش شرکت به نفع یا اراده اتباع چه دولتی است ؟ به عبارت دیگر قسمت اعظم سرمایه و اداره شرکت در دست چه اشخاصی می باشد و هر گاه معلوم شود که اکثریت سرمایه متعلق به اتباع دولت معینی می باشد و یا اینکه گردش شرکت به نفع و یا اراده اتباع آن دولت است شرکت ناگزیر تابع آن دولت خواهد بود.

استثناهای ملاک تابعیت

همان طور که مشخص شد، ملاک تابعیت شرکت های تجاری ، اقامتگاه اشخاص حقوقی می باشد ولی با توجه به برخی مقررات قانونی دو استثنا در این خصوص مقرر شده است.
استثنای اول در مورد بانک ها می باشد که بند ج ماده 31 قانون پولی و بانکی کشور اصلاحی 23 / 4/ 1354، ملاک تابعیت بانک را تابع تعلق سرمایه به اتباع کشورها دانسته و مقرر داشته است . " هر بانکی که بیش از 40% سرمایه آن متعلق به اشخاص حقیقی اتباع خارج یا اشخاص حقوقی خارجی باشد از نظر یک قانون بانک خارجی محسوب می شود و باید تحت عنوان بانک خارجی به ثبت برسد. از نظر این ماده هر شخص حقوقی که هفتاد و پنج درصد سرمایه آن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی اتباع ایران نباشد خارجی تلقی می شود ".
بنابراین در ماده فوق، هم معیار تابعیت بانک و هم تابعیت اشخاص حقوقی سهامدار بانک ، " تابعیت سهامداران " می باشد.
در بند "د" ماده 31 قانون مزبور اصلاحی 23/ 4/ 1354 و در تکمیل مقررات فوق مقرر شده است : " بانک های ایرانی نمی توانند بیش از 40% سهام خود را به اتباع خارجی یا اشخاص حقوقی که 75% سرمایه آن متعلق به اتباع ایرانی نیست منتقل نمایند ."
به تعبیر دیگر به موجب ماده فوق امکان تغییر تابعیت برای بانک های ایرانی وجود ندارد و نمی توانند از طریق انتقال سهام خود به اتباع بیگانه تابعیت خود را تغییر دهند. در واقع انتقال سهام بانک های ایرانی، تا جایی امکان پذیر است که منجر به تغییر تابعیت آن ها نگردد و معیار آن 40% سهام بانک می باشد.
نکته قابل توجه در مورد بانک ها این است که به موجب بند "الف" ماده 31 قانون پولی و بانکی کشور مصوب 18/ 1/ 1351، تشکیل بانک فقط به صورت شرکت سهامی عام با سهام بانام ممکن می باشد.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/



استثنای دوم در مورد شرکت های هواپیمایی است. به موجب قانون تاسیس موسسات حمل و نقل هوایی و دریایی، شرکت های هواپیمایی که بیش از 49% درصد سهمشان متعلق به اتباع بیگانه است خارجی تلقی می شوند.
یکی از حقوقدانان استثنای دیگری نیز مطرح نموده اند که درمورد شرکت های بیمه می باشد که به موجب ماده 2 آئین نامه مصوب 26/ 7/ 1316 هیات وزیران ، موسساتی که بیش از 10% درصد از سرمایه آن ها در دست اتباع خارجی باشد باید ضمانت نامه به امضای یکی از بانک های مقیم ایران که مورد قبول دولت باشد برای مبلغ یک میلیون ریال بسپارند.
به نظر می رسد مقرره مزبور به هیچ وجه دلالت بر تغییر ملاک تابعیت شرکت های بیمه ندارد و اخذ ضمانت نامه از این گونه موسسات به معنی بیگانه شمردن اینگونه شرکت ها نمی باشد.

پیریت رنگین کمانی

۴ بازديد

پیریت رنگین کمانی ، خواص و کاربردها

پیریت رنگین کمانی نام تجاری گونه رنگین کمانی دروزی پیریت است. تشخیص سنگ آکوامارین دروزی اصطلاحی است که برای توصیف سنگ های جواهر به شکل پوسته دار یا مجموعه کریستال های بسیار ریز که روی بوگان سنگ را پوشانده اند، بکار می رود.
سنگ های جواهر دروزی بسیار کمیاب هستند به ویژه نمونه های غیرکوارتزشان که به ندرت یافت می شوند.
پیریت رنگین کمانی تقریبا به تازگی کشف شده و تنها در روسیه دیده شده است.
شهرت پیریت رنگین کمانی به دلیل درخشش رنگین کمانی رنگی است که دلیلش هم انکسار ناهمسان و پراکندگی نور است.
مواد با کیفیت می توانند با تمام رنگ های رنگین کمان از جمله طلایی، سبز، صورتی و آبی بدرخشند.
پیریت آهن سولفید ماتی است که معمولا در یک رنگ زرد درخشان و جلوه متالیک یافت می شود.
لقب این سنگ طلای فریبنده است و دلیلش هم شباهتی است که با طلای واقعی دارد.
پیریت را گاهی به نام پیریت آهن نیز می شناسند زیرا در آن آهن زیادی وجود دارد.
نام پیریت از کلمه Pyr یونانی به معنی آتش گرفته شده و وقتی با فولاد یا سنگ چخماق بر روی آن ضربه زده شود، جرقه می زند.
فقط پیریتی که نمایش رنگین کمانی داشته باشد به عنوان پیریت رنگین کمانی مبادله می شود.

شناسایی پیریت رنگین کمانی

پیریت رنگین کمانی متشکل از آهن سولفید است و می توان آنرا از درخشش متالیکی اش شناخت.
جواهرات کمی هستند که درخشش متالیکی دارند.
ساختار پیریت مکعبی است و ضخامتش بر روی مقیاس Mohs فقط 6 تا 6.5 است.
پیریت متراکم است و چگالی آن 5.0 تا 5.20 می باشد.
تنها هماتیت چگالی بیشتری نسبت به پیریت دارد.
پیریت را گاهی به جای طلا اشتباه می گیرند اما در واقع پیریت درخشان تر و سفت تر از فلزات گرانبهایی مانند طلاست.

پیریت رنگین کمانی : خاستگاه و منابع

با وجود اینکه انواع پیریت در قسمت های مختلفی از جهان مانند پرو، آلمان، بولیوی، مکزیک، اسپانیا، سوئد، آفریقای جنوبی،
رمانی و آمریکا یافت می شوند، پیریت رنگین کمانی فقط در نزدیکی یولیانووسک روسیه در رودخانه ولگا پیدا شده است.

  

رنگ پیریت رنگین کمانی

پیریت رنگین کمانی ، رنگین کمانی از رنگ ها شامل رنگ های طلایی، سبز، صورتی و آبی را نمایش می دهد.
بلورهای پیریت معمولا به رنگ های زرد کمرنگ، زرد برنجی یا زرد مایل به خاکستری هستند و با رنگ قهوه ای که دلیلش وجود آهن اکسید است، مات شده اند.
در پیریت رنگین کمانی کیفیت فقط با توجه به رنگ تعیین نمی شود بلکه اندازه و میزان پوشش کریستال ها نیز اهمیت دارد.

شفافیت و درخشندگی پیریت رنگین کمانی

پیریت رنگین کمانی سنگ جواهر مات است که بالاترین انکسار نور متالیک را دارد.
سطح آن شبیه به فلز صیقل یافته است.

برش و شکل پیریت رنگین کمانی

پیریت رنگین کمانی معمولا برش های صاف تا بی نظم دارد.
آنرا بیشتر در شکل های متداول جواهرات مانند دایره، بیضی، گلابی و کوژ می بینیم.
برای سنگ های دروزی طبیعی است که دارای لبه های بریده بریده و ناهموار و سطوح ناصاف و بدون صیقل باشند.

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

آماده سازی پیریت رنگین کمانی

راهی برای بازسازی یا بهینه سازی پیریت رنگین کمانی وجود ندارد.

ویژگی های گوهرشناسی پیریت رنگین کمانی
فرمول شیمیایی: FeS2: آهن سولفید
ساختار بلورین: (مکعبی) دوازده سطحی پنج وجهی، هشت سطحی
رنگ: زرد برنجی، زرد- خاکستری، رنگین کمانی
شاخص انکسار: نامعلوم
چگالی: 5.00 تا 5.20
شکاف برداری: نامشخص
شفافیت: مات
انکسار دوسویه یا بازتاب دوجانبه نور: ندارد
درخشندگی: درخشش متالیک
شب نمایی: ندارد

جرم گیری دندان

۳ بازديد

مراحل جرم گیری دندان

 

اگر برای شما نیز سوال پیش آمده است که نحوه جرم گیری دندان در دندانپزشکی به چه صورت است، بهترین دکترایمپلنت در رشت پس این بخش را مطالعه کنید:

  1. مرحله اول: جرمگیری و کورتاژ لثه

     در صورت نیاز کورتاژ لثه با هدف از بین بردن بافت ملتهب اطراف پاکت پریودنتال انجام می‌شود.
  2. مرحله دوم: بروساژ دندان

     در این مرحله دندانپزشک با استفاده از خمیری مخصوص و وسیله‌ای که دارای سر برسی شکل است، این کار را انجام می‌دهد. بروساژ دندان به منظور صاف و صیقلی کردن سطح دندان بعد از جرم گیری انجام می‌شود؛ با این روش زبری دندان‌ها بعد از جرمگیری از بین می‌رود.
  3. مرحله سوم: صیقلی کردن دندان با Airflow

     این روش بدون تماس مستقیم و فشار به بهبود وضعیت دندان‌ها می‌پردازد. یک اسپری هوا و بی‌کربنات و جت آب به منظور از بین بردن جرم و لکه‌های روی دندان استفاده می‌شود.

مزایا و معایب جرم گیری دندان

 

دانستن مزایا و معایب جرم گیری سبب می شود تا با آگاهی بیشتری به سراغ انجام این روش از بین بردن جرم دندان بروید. در زیر به این موارد اشاره کرده‌ایم:

مزایای جرم گیری دندان

جرم گیری دندان یک روند پیشگیرانه است که جرم و پلاک‌های بین و روی دندان را از بین می‌برد. همچنین با برداشتن جرم‌های روی دندان، می‌تواند تا حدودی زردی آنها را کم کند.

معایب جرم گیری دندان

به طور کلی جرم گیری دندان معایب طولانی مدتی برایتان به همراه نخواهد داشت. برخی از معایب موقتی و طبیعی این روش عبارت‌اند از:

  1. حساس شدن دندان‌ها جرم گیری تا حدود چند ساعت سبب حساسیت دندان‌ها شده که به مرور رفع می‌شود.
  2. خونریزی لثه حین درمان به احتمال زیاد در حین جرم گیری دچار خونریزی لثه می‌شوید که البته جای نگرانی ندارد. در این شرایط دندانپزشک توصیه‌های ضروری را برای شما شرح می‌دهد.
  3. احتمال بروز عفونت اگر دچار سیستم ایمنی ضعیفی باشید، احتمال کمی برای بروز عفونت وجود دارد.

جرمگیری دندان در منزل

 

در منزل هم می‌توان اقداماتی برای جرم گیری دندان‌ها انجام داد، اما باید بدانید که جرم‌ها با استفاده از این روش‌ها از روی دندان برداشته نمی‌شوند و شما باید از دندانپزشک کمک بگیرید. روش‌های خانگی تنها ممکن است بتوانند از تشکیل جرم بر روی دندان پیشگیری کنند. با این حال برخی از آنها ممکن است عوارضی را برای دندان‌ها به وجود آورند.
برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

  1. استفاده از جوش شیرین به تنهایی یا با سرکه، لیمو و خمیر دندان
  2. مسواک زدن با روغن زیتون
  3. نگه داشتن شکر قهوه‌ای روی دندان‌ها
  4. مسواک زدن با سرکه سیب
  5. جرم گیری دندان با زغال
  6. استفاده از نمک
  7. جرم گیری دندان با زنجبیل
  8. استفاده از توت فرنگی
  9. جرم گیری دندان به کمک عسل

شست‌و‌شوی دندان در دندانپزشکی

 

شست‌و‌شوی دندان در دندانپزشکی را احتمالا به نام بروساژ در کنار نام جرم گیری دندان شنیده‌اید. بروساژ در واقع به عنوان یک روش تکمیلی بعد از جرم گیری دندان انجام می‌شود. این روش به از بین بردن جرم و لکه‌هایی که توسط مصرف مواد غذایی روی دندان‌ها ایجاد شده‌اند و همچنین سفیدتر و درخشان‌تر کردن دندان‌ها کمک می‌کند.

جرم گیری عمیق دندان

 

جرمگیری عمیق تنها زمانی انجام می‌شود که بیماری لثه وجود داشته باشد. هدف از جرم گیری عمیق، درمان پریودنتیت یا بیماری لثه است که به طور مطلوبی باعث بهبودی آن می‌شود.
مطالعات نشان می‌دهد که جرم گیری عمیق و تمیز کردن ریشه دندان یک روش غیر جراحی بسیار مؤثر برای درمان بیماری لثه است.
این درمان می‌تواند از عوارض ناخوشایندی مانند از دست دادن استخوان فک و دندان جلوگیری کند.
جرم گیری عمیق دندان شامل بخش‌های زیر است:

  1. در ابتدای عمل از بی‌حسی موضعی در نواحی تحت درمان استفاده می‌شود.
  2. در جرم گیری عمیق، دندانپزشک با استفاده از ابزار دستی مانند جرم‌گیر پریودنتال یا کورت یا ابزار اولتراسونیک، پلاک و جرم زیر خط لثه را از ناحیه پاکت بین دندان‌ها و لثه که در زمان وجود التهاب ایجاد می‌شوند، برمی‌دارد.
  3. سپس بافت لثه به آرامی به عقب رانده می‌شود و روت پلنینگ برای تمیز و صاف کردن سطح ریشه دندان انجام می‌شود.

پس از انجام این درمان ممکن است تا دو روز درد و مقداری خونریزی تجربه کنید. با شستشوی دهان با محلول آب نمک و دهانشویه و همچنین مصرف داروهای ضد التهاب و مسکن می‌توانید به بهبود سریع‌تر این عوارض کمک کنید.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

آیا جرم گیری دندان عوارض دارد؟

بعضی از افراد تصور می‌کنند که جرم گیری به مینای دندان آنها آسیب وارد می‌کند و یا سبب لق شدن دندان آنها می‌شود. اما این تصور کاملا اشتباه می‌باشد. افرادی که احساس لق بودن دندان خود بعد از این روش را دارند، باید بدانند که این اتفاق از قبل رخ داده و جای خالی دندان با جرم پر شده است، در نتیجه پس از درمان، این احساس بیشتر نمایان می‌شود.

آیا می توان پس از ثبت شرکت هیچگونه فعالیتی نداشت ؟

۶ بازديد

1- همان طور که می دانیم ، شرکت ها طی 2 ماه از تاریخ ثبت مکلف هستند نسبت به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت دو در هزار اقدام نمایند. ثبت افزایش سرمایه شرکت در غیر این صورت مشمول جریمه مالیاتی شده و به میزان دو برابر مالیات ابتدایی یعنی چهار در هزار جریمه می شوند. جهت تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی باید به نزدیک ترین اداره امور مالیاتی مربوط به شرکت ها مراجعه نمایید و در محدوده منطقه پستی آدرس شرکت، تشکیل پرونده دارایی دهید. 

بدون تعیین حوزه مالیاتی، شرکت قادر نخواهد بود در پایان سال مالی، فعالیت یا عدم فعالیت خود را به اداره دارایی ارائه نماید که این امر مشکلات مالی بسیاری را برای شرکت در پی خواهد داشت. 

2- کد اقتصادی شرکت نیز باید تعیین شده باشد و این موضوع ربطی به عدم فعالیت آن ندارد. با کد اقتصادی حوزه مالیاتی مشخص می شود و تمام اسناد به همان حوزه مالیاتی باید ارسال گردد.

3- زمانی که شرکت به ثبت رسیده اما فعالیتی ندارد مدیر عامل شرکت یا نماینده قانونی وی موظف خواهد بود در پایان سال مالی و در تاریخ 31/ 4 هر سال به حوزه مالیاتی شرکت مراجعه و نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی سفید اقدامات لازم را انجام دهند. 

4- چنانچه اعلام عدم فعالیت شرکت، خارج از مهلت مقرر ( یعنی 4 ماه اول سال ) باشد شرکت مشمول جریمه مالیاتی خواهد شد. برای مثال عدم فعالیت سال 89 ( اول فروردین تا آخر اسفند 89 ) تا 31 تیرماه 90 و با تسلیم دفاتر مالی و اظهارنامه مالیاتی عدم فعالیت شرکت صورت می پذیرد. 

5- عدم فعالیت شرکت می بایست به طور دقیق و مشخص به صورت کتبی و با مهر و امضا مدیر عامل شرکت به حوزه مالیاتی مربوطه ارسال شود. 

6- در نامه کتبی که به اداره مالیات برای اعلام عدم فعالیت ارسال می شود باید مواردی چون نام شرکت، شماره ثبت ، کلاسه پرونده ، تاریخ عدم فعالیت قید گردیده و به مهر و امضا مدیرعامل شرکت هم برسد. 

7- چنانچه فاکتور خرید و فروشی در تضاد با مدارک ارائه شده توسط شرکت های بدون فعالیت به اداره مالیاتی ارائه شود، شرکت های بدون فعالیت مشمول جریمه های سنگین مالیاتی می شوند. 

8- صاحبان مشاغل اشخاص حقیقی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آن ها نیز می بایست عدم فعالیت خود را به واحد مالیاتی مربوطه ارائه دهند.

9- برای هر سال مالی باید اقدام به اعلام عدم فعالیت کرد، به بیانی دیگر اعلام یک بار عدم فعالیت شرکت برای کل حیات شرکت کفایت نمی کند. 

10- اظهارنامه های ارزش افزوده باید به صورت صفر در مهلت مقرر تحویل داده شوند. 

11- در صورت قید آورده نقدی در اساسنامه ، باید در حساب بانکی و در اظهارنامه عملکرد نیز این موضوع منعکس گردد .

12- پلمپ دفاتر تجاری از دیگر تکالیف اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد فعالیت می باشد. توجه داشته باشید که پلمپ دفاتر تجاری ارتباطی به فعالیت یا عدم فعالیت شرکت ندارد. در صورتی که شرکت فعالیتی هم نداشته باشد جهت اعلام عدم فعالیت خود به دارایی، باید فاتر پلمپ شده خود را به صورت سفید یا خالی به حوزه دارایی شرکت تسلیم نمایند. 

13- در صورت عدم فعالیت ، از هرگونه خرید و فروش توسط اعضا به نام شرکت خودداری گردد، زیرا خریدهای شخصی نیز به عنوان فعالیت شرکت محاسبه می شود. 

14- خرید تجهیزات هر چند جزئی برای انجام فعالیت در سال بعد جزو فعالیت های شرکت محسوب می شود و قابل رهگیری است . 

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

15- شرکت های غیرفعال اگر قوانین مربوط به شرکت های غیرفعال را به طور کامل رعایت کنند مالیاتی به آن ها تعلق نمی گیرد. 

16- اعلام عدم فعالیت شرکت ناظر به گذشته می باشد و نمی توان نسبت به آینده یا سال مالی بعد اعلام عدم فعالیت نمود. 

سامانه ثبت شرکتها

۵ بازديد

جهت تشکیل یک شرکت جدید در ابتدا لازم است که شرکت شخصیت حقوقی داشته باشد و بدین منظور می بایست شرکت را به ثبت قانونی رساند. اخذ کارت بازرگانی  ثبت قانونی شرکت لازم است چراکه می بایست دولت و نهاد های مربوطه قانوناً بر فعالیت شخصیت های حقوقی نظارت داشته باشد. 

اداره ای که در ایران مسئول انجام امور ثبت شرکت می باشد، ادراه ثبت احوال و اسناد کشور است. در گذشته متقاضیان ثبت شرکت می بایست جهت انجام مراحل ثبت شرکت به طور حضوری به این اداره مراجعه می نمودند، اما در حال حاضر این سازمان اقدام به معرفی سامانه ای نموده است و افراد می توانند با مراجعه به سامانه ثبت شرکتها شرکت خود را به ثبت برسانند و یا سایر امور مربوط به ثبت شرکت را نیز بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهند.

این امر باعث تسریع در انجام این امور و صرفه جویی در زمان و هزینه برای تقاضا کنندگان ثبت شرکت ها شده است. 

متقاضیان می توانند در آدرس http://irsherkat.ssaa.ir به سامانه ثبت شرکتها دسترسی داشته باشند.

در این سامانه تمامی امور مربوط به ثبت شرکت از جمله پذیرش صورتجلسه، پلمپ دفاتر تجاری، بخشنامه ها و تمام نامه های اجرایی ثبت شرکت ها پیگیری می شود. در ضمن علاوه بر امور مربوط به ثبت اولیه شرکت، ثبت صورتجلسه های که مربوط به تغییرات شرکت ها است نیز به صورت انلاین و از طریق همین سامانه صورت می گیرد.

چگونگی ثبت اطلاعات در سامانه ی ثبت شرکتها:

در سامانه ثبت شرکتها راهنمای تکمیل فرم پذیرش درخواست برای انواع ثبت تاسیس و تغییر شرکت ها و حتی موسسات غیر تجاری وجود دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه شخصاً شرکت خود را به ثبت برسانند.

با وارد شدن به بخش اطلاعات سامانه اینترنتی یک کد رهگیری از طریق سامانه برای متقاضی ارسال می گردد که در آینده متقاضیان می توانند از این کد برای پیگیری درخواست خود استفاده نمایند.

- متقاضیان ثبت شرکت پس از مراجعه به این سامانه در نخستین گام می بایست مواردی مانند نام و اطلاعات کامل شخص حقوقی، مدت و موضوع فعالیت، سرمایه شخص حقوقی، سمت اشخاص، شعب شرکت ها، ارتباط اشخاص در شرکت، روزنامه، اظهارنامه، تقاضا نامه، اساسنامه، شرکت نامه را می توان در سامانه ثبت نمایند. 

-توجه داشته بشید که در بخش اطلاعات شخصی، اطلاعات متقاضی می بایست وارد گردد و در صورت داشتن وکیل مشخصات وکیل نیز می بایست وارد گردد .

سپس متقاضی می بایست برای شخصت حقوقی در حال ثبت و یا شرکت مورد نظر نام انتخاب و معرفی نماید در این بخش متقاضیان با ترتیب اولویت 5 نام را معرفی می نمایند. نام های انتخابی می بایست دارای ریشه فارسی باشند، با شئونات اسلامی ایران منافات نداشته باشد، دارای اسم خاص و تکراری نباشد، اسم پیشنهادی لاتین نباشد.

در مرحله بعدی می بایست موضوع فعالیت، نوع فعالیت، وضعیت مجوز و مدت فعالیت را بر اساس اینکه محدود یا نامحدود است را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در انتخاب موضوع فعالیت شرکت محدودیتی وجود ندارد و می توان دایره وسیع تری را برای موضوع فعالیت شرکت معرفی نمود. البته در صورتی که موضوع فعالیت شرکت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد می بایست نسبت به دریافت مجوزهای لازم نیز اقدام نمود.

- سپس متقاضی وارد قسمت اطلاعات مرکزی اصلی خواهد شد و می بایست مشخصاتی مانند کد پستی، شماره تلفن، شماره دورنگار، آدرس پست الکترونیکی در این صفحه وارد نماید.

- در مرحله بعدی نوبت به مشخص کردن سرمایه شخص حقوقی (شرکت) به عنوان عامل اصلی فعالیت می باشد. میزان سرمایه نقدی و غیر نقدی می بایست تفکیک شده و مشخص باشد. در این صفحه که مربوط به سرمایه می باشد باید (سرمایه شخص حقوقی) با توجه به نوع شخصیت حقوقی، سهام یا سرمایه شرکت وارد شود و اگر نوع سرمایه شرکت یکی از انواع با نام عادی یا بینام عادی یا بی نام ممتاز، با نام ممتاز باشد می بایستی تعداد سهام به ارزش ریالی هر سهم ثبت گردد.

  • در گام بعدی سهم سرمایه اشخاص، سمت اشخاص، ارتباط بین اشخاص، شعب، سمت ها در شعب، اطلاعات سال مالی شرکت، متن صورتجلسه، تقاضا نامه، اساسنامه، شرکت نامه و.. مشخص می گردد و همچنین می بایست مدارک مورد نیاز نیز بار گذاری گردد.

نهایتاً متقاضیان وارد مرحله نهایی می شوند که در این مرحله بر روی گزینه "تایید مدارک مورد نیاز" کلیک می نماید و بعد از آن کلیدی به نام "پذیرش نهایی" وجود دارد که با انتخاب آن تقاضای تاسیس ثبت نهایی می شود و ارسال می گردد.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

بلافاصله پس از انجام اینترنتی مراحل و دریافت کد پیگیری متقاضیان ثبت شرکت می بایست نسبت به ارسال اصل مدارک لازم به مرجع ثبت شرکت ها که اداره کل ثبت اسناد می باشد اقدام نمایند و یک نسخه از رسید پذیرش را به منظور اخذ اگهی ثبتی نزد خود نگه دارند و بعد از ارسال مدارک از طریق پست، شماره بارکد پستی، تاریخ تحویل مدارک به پست و نوع مدرک چاپی خود در سامانه درج نمایند.

خواص اپال

۴ بازديد

خواص اپال در چاکرا درمانی

  • خواص سنگ اوپال معمولیعنصر آن زمین معرفی‌شده و سبب گشایش درونی و شفای آسیب‌های روحی می‌شود. تشخیص سنگ آکوامارین نوع سفید این سنگ به چاکرای هفتم (تاج) نوع صورتی آن به چاکرای چهارم (قلب)، نوع آبی آن به چاکرای پنجم و ششم (چشم سوم) و نوع قهوه‌ای آن به چاکرای اول و دم (ریشه، طحال و اندام تناسلی) مربوط می‌شود.
  • خواص اپال سفید: عنصر آن آب است و بر روی همه چاکراها تأثیر می‌گذارد. این سنگ قیمتی در انجام مدیتیشن سبب تصفیه درونی می‌شود.
  • خواص سنگ اپال سیاه: عنصر آن طوفان است در چاکرا درمانی، به تقویت چاکرا اول و هفتم (ریشه و تاج).
  • خواص اپال آتشین: عنصر آن آتش است. در سنگ درمانی به تقویت چاکرای دوم اشاره دارد. استفاده از این سنگ موجب تحریک انرژی خلاقیت و صلح می‌شود.
  • خواص سنگ اپال ارگون: این نوع از سنگ اپال دارای عنصر آتش است و به چاکرا چهارم و هفتم (قلب و تاج) مربوط می‌شود.
  • خواص اپال اویهی آبی: عنصر آن آب است و به چاکرای پنجم، ششم و سوم (گلو، چشم سوم و ناف) مربوط می‌شود. استفاده از این سنگ موجب یادآوری خاطرات نامحسوس گذشته شده و جادوی مثبت و مفیدی را ایجاد می‌کند.

    خواص سنگ اوپال سفید

    اوپال سفید موجب رهایی از وابستگی‌ها شده و سبب از بین رفتن ترس، خشم و سایر الگوهای منفی می‌گردد. این نوع از سنگ قیمتی موجب تحریک احساسات شده و شفای احساسی یکی دیگر از خواص سنگ اوپال است.

    خواص اپال معمولی

    تمام‌ رنگهای سنگ اوپال این نوع به‌صورت ملایمی با فرایندهای درمانی مثل آرامش بخشی دخیل هستند. این سنگ قیمتی نقش حمایتی دارد.

    اپال های سیاه و قهوه‌ای سبب تأثیرات مثبتی بر روی از بین بردن افسردگی و احساس انزوا دارند. همچنین. با دریافت نیرو حیات شخص را یاری می‌کنند.

    خواص اپال اویهی آبی

    • این سنگ در درمان بیماری‌های ناحیه گلو مانند لارنژیت و گلودرد و تیروئید تأثیرات مثبت دارد.
    • اعتماد به‌ نفس فرد را افزایش داده و سبب آرامش وی می‌شود.
    • اپال آبی درک و اراده را افزایش داده و سبب حس اطمینان در افراد می‌گردد.

     

    خواص اپال سیاه

    استفاده از این سنگ اراده افراد را تقویت کرده و قدرت بسیاری دارد. اوپال های سیاه دارای خواص درمانی کیست، تومور نیز می‌باشند.

    خواص اپال ارگون

    استفاده از این گوهر در درمان کلیه مفید است و خاصیت شادی‌آفرینی دارد.

    خواص سنگ اوپال آتشین

    اوپال های آتشین سبب برانگیخته شدن احساسات و غرایض جنسی بوده دستگاه تولیدمثل را تقویت می‌کند.

    این گوهر به فرد انرژی و سرزندگی القا می‌کند و روابط خویشاوندی و عاشقانه را استوار می‌سازد.

    سبب از بین رفتن ترس و کمرویی شده و حس شوخ‌طبعی و امید به زندگی را در انسان افزایش می‌دهد.

  • نحوه نگهداری و شارژ

    همان‌طور که گفته شد این سنگ ازنظر فیزیکی دوام متوسط و حتی ضعیفی دارد. لذا توصیه می‌شود از سایر جواهرات نگهداری شود. همچنین گفته‌شده از تماس با گرما و نور مستقیم خورشید دور بماند چراکه ممکن است ترک‌خورده و یا پدیده چندرنگی آن تضعیف شود.

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

از تماس سنگ با مواد شیمیایی قوی‌تر از صابون جلوگیری شده از دستگاه پاک‌کننده اولترسونیک استفاده نکنید.

جهت حفظ زیبایی و تمیز کردن سنگ اوپال، آن را در پنبه‌ای قرار داده و یا در آب گذاشته تا تمیز شود. برای شارژ کردن این سنگ ، آن را در مقابل نور ماه قرار دهید.

روش های زیبایی دندان

۳ بازديد
  • روکش دندان

ونیر کامپوزیت یکی از بهترین گزینه ها برای بهبود جنبه های دندان از جمله رنگ، اندازه و شکل آن روی دندان است که دندان های لب پریده، آسیب دیده و رنگ پریده را کاملا مثل سایر دندان های طبیعی زیبا و صاف می کند.

روکش دندان روشی عالی برای مواردی که نیاز به اصلاح دندان دارند، است.بهترین دکترایمپلنت در رشت به عنوان مثال دندان هایی که از هم فاصله زیادی دارند، شکسته و لب پریده شده اند، تغییر رنگ داده اند و … می توانند از طریق روش کامپوزیت ونیر، دندان های خود را ترمیم و بهبود سازند.

مزیت اصلی روکش های زیبایی این است که روند درمان و انجام کار بسیار سریع بوده و نیازی به طی کردن پروسه طولانی برای قرار دادن کامپوزیت بر روی دندان ندارد.

  • سفید کردن دندان ها

سفید کردن دندان ها باعث می شود که رنگ دندان هایی که سفید طبیعی خود را از دست داده اند، یا به دلیل گذشت زمان، مصرف دخانیات یا استفاده از تتراسایکلین ها، مایل به زرد شده اند به حالت اولیه و طبیعیه خودشان بازگردند. سفید کردن دندان ها هم مثل کامپوزیت و روکش دندان عملی سریع به همراه تغییرات محسوس در لبخند نهایی شما است.

درمان و بهبود وضعیت دندان

خیلی از مواقع برخی بیماران به دلیل عدم بهداشت مناسب و یا ایجاد حفره و شکستگی در ناحیه دندان، به خدمات تخصصی زیبایی دندان نیاز پیدا می کنند. اگر نقص دندان کم باشد و فقط بیمار احتیاج به تغییرات جزئی داشته باشد دندان پزشک راه های ساده ای مثل کامپوزیت دندان را پیشنهاد می کند.

  • ارتودنسی

یکی از روش های دیگر درمان و بهبودی دندان ها، ارتودنسی است که خیلی مربوط به تخصص زیبایی دندان نمی باشد اما به بهبود طرح لبخند افراد کمک می کند. در روش ارتودنسی دندانپزشک همه مشکلات و ترازبندی های دندان ها را با روشی محتاطانه از طریق ارتودنسی اصلاح می کند.

خیلی از بیمارانی که دارای دندان هایی هستند که به طور نامرتب رشد کرده اند و روی دندان های دیگر قرار گرفته اند و یا با سایر دندان های مجاور فشار می آورند نیازمند ارتودنسی دندان هستند و امروزه یکی از خدمات پرتقاضا به شمار می رود.

خیلی از بیماران قبل از این که دندان های خود را به حالتی زیبا، مرتب، سفید و … مشاهده کنند، شهامت لبخند زدن و یا صحبت کردن در جمعیت را نداشتند، با این حال وقتی اتمام کار و لبخند جدید خود را می بینند، اعتماد و عزت نفس خود را بدست می آورند که سال های سال آن را از دست داده بودند.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

بصورت کلی خیلی از بیمارانی که به صورت ژنتیکی یا توسط عادات بد غذایی و دهانی، دچار آسیب های دندانی شده اند برای ترمیم و درمان دندان های خود به کلینیک های متفرقه می روند که ممکن است با یک تصمیم گیری اشتباه، تا ابد از انتخاب خود پشیمان شوند،برای همین همیشه توصیه می شود قبل از مراجعه به دندانپزشک از متخصص بودن آن اطمینان حاصل کنیدتا درآینده دچار مشکل نشوید.